Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@03:46:23 GMT

مثل قاسم...

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۱۸۲۹

این موضوع باعث غیرواقعی جلوه دادن آنان می‌شود؛ یعنی در جایی می‌ایستند که مردم و واقعیت‌های حاکمیت و جامعه نسبتی با آن موقف ندارد. بعد هم مردم را فرا می‌خوانند و می‌گویند بیایید به سمت جامعه اسلامی.

این در حالی است که بنا بود با تحقق دولت اسلامی، مردم به‌واسطه دولت اسلامی، به سمت جامعه اسلامی رهنمون شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد دولت اسلامی یعنی مجموعه کارگزاران حکومت و خدمتگزاران عمومی باید به معنای واقعی کلمه، اسلامی شوند و جهتگیری‌ها، رفتار فردی، رابطه با مردم و رفتار اجتماعی خود و نیز رفتار با نظام‌های بین‌المللی و نظام سلطه را با معیارهای اسلامی تطبیق دهند.

حتما و بدون‌ شک در این راه حرکت کرده‌ایم، اما این مرحله سخت‌تر از مراحل قبلی (انقلاب اسلامی و نظام اسلامی) است و به‌تدریج و با تلاش به وجود می‌آید.

نظام اسلامی فقط شکل نیست، بلکه محتوا دارد و باید در واقعیت زندگی مردم کارهایی انجام گیرد.

تحقق این واقعیت‌ها در زندگی مردم، مردان و عناصر مؤمن و معتقد را می‌طلبد که این همان دولت اسلامی است.

دولتی اسلامی که بتواند مقاصدی را که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها داشت تأمین کند، دولتی است که در آن رشوه، فساد اداری، ویژه‌خواری، کم‌کاری، بی‌اعتنایی به مردم، میل به اشرافی‌گری و حیف‌ومیل بیت‌المال نباشد و مسؤولان روح زندگی علوی یعنی عدالت، تقوا، پارسایی، پاکدامنی، بی‌پروایی در راه خدا و میل و شوق به مجاهدت در راه خدا را در خودشان زنده کرده باشند.

اگر دولت ما اسلامی شد، آن وقت کشور نیز اسلامی خواهد شد؛ اما اگر چنین نشد، از دانشجو و جوان بازاری و فرد فعال در رده‌های پایین دولتی،کارگر، روستایی، شهری و... چه توقعی می‌توان داشت که اسلامی عمل کنند؟ نباید اجازه داد مردم ملامت شوند و اگر کمبودی هست، مسؤولان باید خود را ملامت کنند؛ «لوموا انفسکم» مردم به مسؤولان و نخبگان می‌گویند «شاید شما جلو رفته باشید، ولی ما که فعلا همین‌جا هستیم»! البته خوب می‌دانیم در لایه نخبگانی، توهم حرکت و پیشگامی وجود دارد که بخشی از این توهم به دلیل خستگی ناشی از اصطکاک است نه پیش‌رفتن. به هرحال باید به‌صورت ذهنی به آنجایی که واقعیت است و عموم مردم مستقر هستند، بازگردیم. این بازگشت در لایه فهم و ادراک است.

برخلاف تصور رایج، مردم اتفاقا کارگزار اسلامی و دولت اسلامی می‌خواهند. مردم می‌گویند چرا زندگی و منش و عملکرد مسؤولان ما شبیه توصیفات امیرالمؤمنین نیست؟ چرا مثل امام‌حسین نیست؟ چرا مثل قاسم سلیمانی نیست؟ می‌گویند چرا گرفتاری ما حل نمی‌شود؟ مردم ایستاده‌اند و مقاومت کرده‌اند اما می‌گویند چرا با این‌که راه‌حل هست و با این همه صبر و همراهی ما، باز هم مشکلات سر جایش هست؟ کارگزار درست اسلامی را هم دشمن به‌خوبی می‌شناسد و به دنبال حذف یا تضعیف او می‌رود و هم مردم با او احساس همدلی و همراهی می‌کنند.

پیام ما در بحث پیشرفت، از ملت به دولت و از مردم به کارگزاران و مسؤولان است. باید یک اراده ملی به سمت شکل‌گیری دولت اسلامی و مسؤولیت‌پذیری مسؤولان شکل داد.

با این توصیف، تطبیق پیام با وضعیت حال جامعه سخت نیست، چون این پیام در ذهن و فکر و دغدغه امروز مردم جاری است. مسأله مردم همین مسأله کارگزار اسلامی و دولت اسلامی است البته باید دقت کرد این پیام باید منجر به حرکت شود و خود زنجیر متوقف کننده نشود. پس ابتدا باید مسؤولین اسلامی شوند که اگر شدند، عمل آنان مردم را مسلمان واقعی خواهد کرد و کشور، اسلامی خواهد شد.

عدم تحقق دولت اسلامی، کشور و جامعه را در وضعیت فعلی نگاه نمی‌دارد بلکه ما را به عقب می‌راند، دشمن را گستاخ می‌کند، خسارت به بار می‌آورد، انگیزه‌های انقلابی را سرخورده می‌کند، مردم را در فشار قرار می‌دهد و احساس ناامیدی شدید ایجاد می‌کند و درنهایت نظام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

موقف ما موقف حاج‌قاسم است. حاج‌قاسم، نماد کارگزار صالح و درست اسلامی است.

او به تکلیفش درست عمل کرد و مردم قدر او و قدر خدمت او را دانستند. او خوب و دقیق تشخیص داده بود و می‌دانست و می‌گفت ما ملت امام حسینیم. به اتکای همین شناخت و فهم از مردم پیش رفت و مانع پیش‌روی کشور را برداشت.

حاج‌قاسم، نماد کسی است که با نهایت ایثار و ازخودگذشتگی سال‌ها کوشید، با دشمن مبارزه و مسأله را حل کرد.

واقعیت حاج‌قاسم مجاهده متوجه اثر عینی بر زندگی مردم بود. حاج‌ قاسم در یک صحنه پیچیده دشمن را عقب راند و فتح ایجاد کرد.

تحقق یک فتح، قدرت آفرین است؛ امید در جامعه و انگیزه در جریان انقلابی را توسعه می‌دهد و سلسله فتوح را سامان می‌بخشد. مردم امروز مسؤول و سردار و خادم و سربازی می‌خواهند مثل قاسم...

یاسر جلالی - دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خدمتگزاران عمومی کارگزاران حکومت نخبگان کارگزار اسلامی دولت اسلامی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

به گزارش مشرق،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید