Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: هرچند مسافران از ماسک استفاده می‌کنند، اما متاسفانه با وجود کمبود‌ها در بخش تعداد واگن مترو فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدمناف هاشمی در حاشیه بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از ایستگاه مترو تئاتر شهر، افزود: از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورتی که کار غیرضروری ندارند، از مترو استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نزدیک به 10 ماه است که کشور درگیر شرایط کرونایی است و خیلی از کشور‌های دنیا نیز شرایط مشابهی با ایران دارند، اما کلانشهر‌های بسیاری از کشور‌ها کمک‌های زیادی از منابع دولتی خود دریافت کردند، اما در مورد تهران این اتفاق نیفتاده است.
وی گفت: دولت‌هایی در این شرایط بودند که بیش از 3.5 میلیارد یورو به کلانشهرهایشان در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کرده اند.
مناف هاشمی گفت: البته ما امیدوار هستیم که در بودجه 1400 اتفاقات خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در اتوبوس و مترو بیفتد، اما رقم‌های تعیین شده فعلی پاسخگو نیست.
معاون شهردار افزود: شهر تهران به 300 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که در طول یک دوره ده ساله بتواند حوزه مترو و اتوبوسرانی را مانند خیلی از کشور‌های توسعه یافته، مهیا کند اگر امروز این نیاز پیش بینی نشود به طور طبیعی وضع موجود نیز از بین خواهد رفت.
وی اضافه کرد: هم اکنون هم سن اتوبوس‌های شهر تهران بسیار بالا و فرسوده است و هم ناوگان پاسخگوی تعداد شهروندان تهرانی نیست از این رو از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در سال 1400 با تعیین یک بودجه مناسب شروع خوبی داشته باشیم؛ اگر بودجه تخصیصی برای سال آینده مطلوب باشد و تا ده سال نیز استمرار یابد؛ وضع حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر کلانشهر‌ها اصلاح خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات مالی دولت نیز گفت: واقعیت این است که دولت مشکلات زیادی در حوزه اجرایی کشور دارد، اما شرایط کرونا باعث شده است حمل و نقل عمومی در اولویت قرار بگیرد و این انتظار از ستاد ملی کرونا می‌رود که به این بخش توجه ویژه کنند.
وی با عذرخواهی از مردم تهران بواسطه شرایط مطلوب حمل و نقل عمومی در مترو و اتوبوس، گفت: منابع مالی شهرداری تهران واقعا پاسخگوی نیاز‌های حمل و نقلی نیست و نمی‌توان همه عوارضی را که از مردم گرفته می‌شود در حوزه حمل و نقلی هزینه کرد، اما اگر دولت به کمک شهرداری بیاید و مردم هم کمی همراهی کنند حتما می‌توان آینده خوبی برای حمل و نقل عمومی پایتخت فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مردم کار ضروری حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور و پیگیری‌های وزارت کشور جهت تأمین واگن‌های مترو برای تهران را تشریح کرد.   احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند ورود واگن‌های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.   وی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.   برای ورود واگن‌های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کارها روی روال است؛ اما زمان می برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.   قرارداد واگن‌های جدید مترو مدتها قبل رها شده بود وی تأکید کرد: ورود واگن‌های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدتها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.   به گزارش ایسنا، مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قراردادها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.   وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می‌برد نمی‌دانم اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابهامات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین از سرگیری اعزام قطار‌های تندرو در خط ۵ مترو تهران شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد