Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک برنامه رویدادها و سهمیه ورزشکاران را برای بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ تصویب کرد، که در آن در رشته ترای اتلون، سه مسابقه برگزار و ۳ مدال توزیع خواهد شد، انفرادی مردان، انفرادی زنان و مختلط امدادی و سهمیه ورزشکاران نیز همانند المپیک ۲۰۲۰، تعداد ۱۱۰ ورزشکار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریسول کاسادو رئیس ترای اتلون جهانی و عضو کمیته بین المللی المپیک در این خصوص اظهار داشت: ترای اتلون جهانی از IOC درخواست کرده بود که ۲ مسابقه و ۲ مدال دیگر به رقابت‌های ترای اتلون المپیک ۲۰۲۴ افزوده و سهمیه ورزشکاران را نیز افزایش دهد، زیرا ما قویاً معتقدیم که مسابقات ترای اتلون می‌تواند حضور بیشتر و پر تعدادتری در المپیک داشته باشد، اما پس از بحث و گفتگوهای زیاد با بخش ورزش IOC، به این نتیجه رسیدیم که این حرکت در حال حاضر امکان پذیر نیست، چرا که تعداد ورزشکاران اکثر رشته‌های ورزش در المپیک پاریس کاهش می‌یابد.

وی هم چنین افزود: ما خوشحالیم که مسابقه مختلط در برنامه المپیک باقی می‌ماند و ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم مسابقات بیشتری برای کسب مدال داشته باشیم و سهمیه ورزشکار را برای المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ افزایش دهیم. ما در فصل‌های آتی برنامه پیشنهادی Eliminator را در اختیار شما قرار خواهیم داد، تا بتوانیم با شتاب و تجربه بیشتری به IOC ثابت کنیم که این افزایش سهمیه و رویداد در برنامه مسابقات فوق العاده خواهد بود که با قالب نو، سریع و جذاب خود میلیون‌ها هوادار را به تماشای بازی‌های المپیک جذب خواهد کرد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با IOC برای افزایش سهمیه ورزشکاران هستیم تا به فدراسیون‌های ملی فرصت بیشتر برای اعزام ورزشکاران به مسابقات ترای اتلون المپیک را بدهیم.

لازم به ذکر است که IOC برای افزایش ۴۱ رویداد مدال در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ درخواست‌هایی دریافت نموده است، اما کمیسیون برنامه IOC تصمیم گرفت که رویدادهای مدال خود را افزایش نداده و با برنامه نهایی، حتی تعداد کلی مسابقات را نیز کاهش دهد. در مجموع ۳۲۹ رویداد مدال برای پاریس ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

سهمیه ورزشکاران المپیک پاریس ۲۰۲۴، با احتساب ورزش‌های جدید ۱۰۵۰۰ ورزشکار تعیین شد که در مجموع ۵۹۲ نفر کمتر از بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ (۱۱۰۹۲ نفر) است.

اکثر ورزش‌ها در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ با کاهش سهیمه مواجه شده‌اند و ترای اتلون یکی از معدود ورزش‌هایی است که سهمیه پیشین خود را در این بازی‌های حفظ می‌نماید، که شامل ۵۵ مرد و ۵۵ زن می‌شود.

در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ به منظور حفظ برابری جنسیتی، میزان مشارکت مردان و زنان دقیقاً ۵۰% خواهد بود، این در حالی است که ۴۸/۸۸% میزان مشارکت زنان برای توکیو ۲۰۲۰ است.

کد خبر 5090894

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون ترای اتلون المپیک 2024 پاریس کمیته بین المللی المپیک تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران لیگ کشتی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فینال لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا کشتی آزاد فدراسیون کشتی محمود فکری کارلوس کی روش تیم فوتبال پیکان تهران تکواندو المپیک پاریس ۲۰۲۴ سهمیه ورزشکاران سهمیه ورزشکار ترای اتلون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک

مسعود کلهری کارشناس تیراندازی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت ملی پوشان این رشته جهت حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: در رشته تیراندازی مسابقات جهانی برزیل آخرین مسابقه توزیع سهمیه المپیک پاریس بود که ملی پوشان ما موفق نشدند که سهمیه‌ای را به چهار سهمیه قبلی اضافه کنند. در حال حاضر هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی و محمد بیرانوند در اهداف پروازی تراپ موفق شدند جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کنند.

وی افزود: هر چند امتیاز مسابقات جهانی برزیل در رنکینگ تیراندازان تاثیری نداشت اما هنوز توزیع سهمیه المپیک پاریس از طریق رنکینگ باقی مانده است. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است بنابراین تیراندازان می‌توانند در مسابقات جام جهانی باکو و جام جهانی مونیخ که خردادماه برگزار خواهد شد جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بهبود دهند.

این کارشناس تیراندازی ادامه داد: فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، نجمه خدمتی، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام در بخش تفنگ و هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی در بخش تپانچه نمایندگان ایران در این مسابقات خواهند بود. هدایت تیم ملی تفنگ بر عهده مریم طالبی و تیم ملی تپانچه را محسن نصر اصفهانی برعهده دارند که امیدوارم بتوانند با هدایت خوب شان این رشته را مجددا صاحبه سهمیه کنند.

کلهری با بیان اینکه در رنکینگ جهانی ۱۰ نفر نخست می‌توانند مجوز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند؛ گفت: سهمیه گرفتن در جام جهانی باکو و مونیخ هم آسان نخواهد بود. البته تعدادی از تیراندازان اعزامی ما قبلا موفق به کسب سهمیه شدند و این رقابتها را صرفا برای رسیدن به آمادگی بیشتر اعزام می‌شوند ولی در تپانچه بسیار امیدوار هستیم که سجاد پورحسینی و در تفنگ بادی پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی بتوانند به سهمیه دست پیدا کنند.

این کارشناس تیراندازی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید در پاریس تیراندازان ایران بتوانند روی سکو بروند؛ توضیح داد: مدال گرفتن در المپیک علاوه بر شرایط روحی ورزشکاران و میزان آمادگی آنها به توان مربیان هم بستگی دارد. هر دو مربی ما باید ارزیابی خوبی از رقبای بچه‌ها داشته باشند. تیم تفنگ ایران چه در بخش بادی و چه در بخش خفیف در توکیو حتی به فینال هم نزدیک نشد اما در تپانچه بسیار موفق بودیم و دست به تاریخ سازی زدیم. امیدوارم در المپیک توکیو هم اخبار خوبی را از تیراندازان ایران بشنویم.

کد خبر 6094300

دیگر خبرها

  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد