Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل| سرویس اجتماعی: استان اردبیل در آخرین ماه پاییز شاهد بارش‌های پربرکت نزولات آسمانی از جمله برف و باران بوده است و از جمله در شبانه‌روز گذشته، استان آب‌وهوای سرد و پربارشی را سپری کرد.

مطابق اعلام هواشناسی استان اردبیل مردم ۷ شهرستان استان امروز را با دمای منفی آغاز کردند و این دمای منفی در مرکز استان اردبیل به ۱۵ درجه زیر صفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برف‌روبی و بازگشایی راه ۱۰۰ روستا

از طرفی بارش‌های روز گذشته سراسر استان اردبیل را در برگرفت که این بارش‌ها به جز مناطق شمالی استان که به‌صورت باران بود، در بقیه مناطق استان به‌صورت برف بر روی زمین نشست و حتی در برخی نقاط بارش برف سنگینی را شاهد بودیم.

برف راه روستاهایی را در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و خلخال بست که بنا به اظهارات کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، راهداران اقدام به برف‌روبی و بازگشایی راه ۱۰۰ روستا در این ‌شهرستان‌ها نمودند.

ارتفاع ۵۰ سانتی‌متری تا ۱/۵ متری برف در گردنه الماس

اما راه‌های اصلی استان اردبیل باز است و برف سنگین روز گذشته این جاده‌ها را مسدود نکرد، هر چند که بنا به گفته معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل خلخال به خبرنگار فارس، ارتفاع برف در گردنه الماس از ۵۰ سانتی‌متر تا ۱/۵ متر بوده و با کمترین وزش باد، کولاک شدید در این گردنه آغاز می‌شود.

خسروی گفت که تمامی راهداران در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و به لحاظ اینکه بعد از بارش برف با ورود «گرمیج» و بادهای گرم جنوبی، کولاک در محورهای مواصلاتی ادامه خواهد داشت، استفاده از زنجیر چرخ در گردنه الماس الزامی است.

از تردد بی‌مورد خودداری کنید

ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی خودرو مورد تاکید سیدمحمد صفوی، رئیس پلیس راه استان اردبیل هم قرار گرفت و وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به عدم مسدودی راه‌ها به‌دلیل بارش برف، از کلیه رانندگان خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه تردد نمایند و حتما لوازم و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

عدم تردد بی‌مورد هم درخواست رضا فرج‌پور، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشگین‌شهر از مردم بود. وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که تعداد ۱۱ اکیپ راهداری این شهرستان در آماده‌باش بوده و با ۴۵ نفر نیرو و ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین به برف‌روبی و نمک‌پاشی اقدام کرده‌اند، از راننده‌ها خواست به‌دلیل لغزندگی برخی مسیرها، از تردد بی‌مورد حتی‌المقدور خودداری کنند.

نیروهای شهرداری اردبیل هم به‌دنبال بارش سنگین برف، کار برف‌روبی، نمک‌پاشی، یخ‌زدایی و برف‌تکانی شاخ و برگ‌های بوته‌ها و درختان را در پیاده‌راه‌ها و خیابان‌های مناطق مختلف شهر انجام دادند.

هوای سرد و یخبندان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هر چند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تردد در جاده‌ها کاهش یافته است اما همین ترددهای فعلی هم باید همراه با توجه به شرایط زمستانی جاده‌ها باشد و توصیه‌های مسؤولانی که اشاره شد جدی گرفته شود.

پیش‌بینی هواشناسی هم نشان می‌دهد که از ظهر امروز تا عصر چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد شد اما هوای سرد زمستانی و یخبندان در شهرستان گرمی، نواحی مرکزی و جنوبی استان ادامه می‌یابد و از اواخر چهارشنبه هفته جاری بارش خفیف برف و باران در بیشتر مناطق استان انتظار می‌رود.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سرما دمای منفی پاییز برف باران زمستان جاده گرمی خلخال مشگین شهر استان اردبیل برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده

مطابق داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از روز سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 748885

دیگر خبرها

  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری