Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید کسری بابایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه با بیان اینکه واحد تولید کننده‌ی نهال موز شامل آزمایشگاه و گلخانه است، گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نهال در این واحد کشاورزی تولید می‌شود و برای کاشت در اختیار کشاورزان سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کاشت یک هکتار از نهال‌های تولید شده به این روش، با رعایت کامل اصول مدیریت زراعی، تا سه برابر افزایش تولید نسبت به روش‌های سنتی همراه دارد.

اصغر هدایت فرماندار شهرستان مبارکه هم با بیان اینکه این مجموعه در نظر دارد علاوه بر تولید دو نوع نهال موز، سه رقم موز جدید با توجه به اقلیم و شرایط کشت استان سیستان و بلوچستان به تولیدات خود اضافه کند، گفت: در این راه نیازمند همراهی بخش تحقیقات جهاد کشاورزی، برای شناسایی نوع گونه‌ی نهال مورد نیاز مناطق گرمسیری هستیم.

خانم ایرانپور کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه در خصوص مزایای استفاده از روش کشت بافت گفت: گیاهچه‌هایی که با این روش و در آزمایشگاه تولید می‌شوند، در مقایسه با کشت پاجوش، از نظر ژنتیکی بسیار شبیه پایه مادری هستند و در مدت دو ماه تعداد زیادی گیاهچه ازآن‌ها تولید می‌شود.

با اجرای طرح توسعه این گلخانه میزان تولید به ۸۰۰ هزار نهال افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی توسعه گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است