Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از امروز ۸۷ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۲۷ اکیپ کار شمارش سالانه گونه‌های جانوری مناطق حفاظت شده گرمسیری استان را انجام می‌دهند. خبرگزاری میزان- سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ۱۸ آذرماه ۹۹ در خصوص شمارش حیات وحش افزود: ۲۷ اکیپ به مدت ۴ روز با همکاری، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی، گونه‌های جانوری مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت مناطق گرمسیری استان را شمارش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان، انواع گونه‌های جانوری شمارش می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی این سرشماری از امروز ۱۸ آذرماه به مدت ۴ روز توسط ۸۷ نفر کارشناس و محیط بان انجام خواهد شد.

هاشمی عنوان کرد: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از این سرشماری‌ها برآورد جمعیت حیات وحش، در مناطق مختلف حفاظت شده است، چنانچه مشاهده سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
آبزی پروری بجای صید ترال
انتهای پیام/ برچسب ها: محیط زیست حیات وحش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست استان مناطق حفاظت شده حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست