Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه|محمد مهدی حاتمی : بورس تهران امروز باز هم شاهد نزول نماگر اصلی بازار بود و شاخص کل یک قدم دیگر هم به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نزدیک‌تر شد. این، اما در حالی بود که شاخص کل هم وزن، امروز هم شاهد رشد بود. این اتفاق (افت شاخص کل و رشد شاخص کل هم وزن) روز گذشته هم تکرار شده بود و به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که اقبال به نماد‌های کوچک‌تر بیش از اقبال به نماد‌های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل بورس امروز حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد، معادل ۰.۳۷ درصد افت کرد و در تراز یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد. این، اما در حالی بود که امروز، شاخص کل هم وزن دقیقاً ۰.۳۷ درصد رشد کرد. تداوم رشد شاخص کل هم وزن در دو روز اخیر که شاخص کل نزولی بود، نشان دهنده وضعیت مناسب‌تر نماد‌های کوچک در مقایسه با لیدر‌های بازار است. بر این اساس، به نظر می‌رسد عمده معامله گران دریافته اند که سهم‌های کوچک‌تر اکنون فرصت بیشتری برای رشد دارند و برای سرمایه گذاری مناسب‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر این، شناسایی یا ذخیره سود توسط برخی معامله گران که با دید کوتاه مدت در بازار سرمایه گذاری کرده اند، دلیل اصلی افت شاخص در دو روز گذشته بوده است.
از آن سو، اما در جریان معاملات امروز، مجموع ارزش معاملات در بورس به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان و مجموع ارزش معاملات در فرابورس به حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. به این ترتیب، کل معاملات انجام شده در بازار امروز به حدود ۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات روز گذشته افتی در حدود ۷ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌داد.
نماد‌های «فارس»، «شستا» و «کگل» امروز بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های «فملی»، «وبصادر» و «وامید» بیشترین تاثیر مثبت را بر عملکرد شاخص بر جای گذاشتند. نماد‌های «وسگلستا»، «وسخراش» و «وسکرشا» نیز بیشترین حجم عرضه و نماد‌های «ثبهساز»، «وکار» و «ثامید» بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معامله هم به نماد‌های «فملی»، «خودرو» و «وتجارت» اختصاص پیدا کرد. از آن سو، بازگشایی نماد «فملی» که روز گذشته موفقیت آمیز نبود، امروز با رشد قیمت ۱۲ درصدی سهام این شرکت همراه شد و تاثیر مثبت چشم گیری هم بر رشد شاخص کل بر جای گذاشت.   دو خبر خوب برای خودرویی‌ها و فولادی‌ها
علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت که نشان داده دست کم در دو حوزه فولاد و خودرو به دنبال مختل کردن شبکه رانتخواری است، روز گذشته از شروع عرضه محصولات فولادی در بورس خبر داد. اگر این تصمیم قاطعیت داشته باشد، خبر خوبی برای نماد‌های فولادی در راه خواهد بود و هر چند احتمالاً قیمت فولاد در داخلی به طور نسبی با کاهش مواجه خواهد شد، شفافیت بیشتری در بازار فولاد هم در راه خواهد بود.
از آن سو، رضا شیوا، رییس شورای رقابت هم اعلام کرد که قیمت خودرو‌هایی که به اصطلاح هم کلاس بوده و در بازار رقیب داشته باشند، از شمول قیمت گذاری دستوری توسط این شورا خارج خواهند شد. این، اما در حالی است که قرار است خودرو‌های تولید جدیدی که فعلاً رقیبی ندارند و تولید آن‌ها انحصاری است، همچنان به شکل دستوری قیمت گذاری شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس تهران شاخص کل بورس بورس تهران بازار سرمایه پارسی خبر شاخص کل هم وزن روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو