Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۸ آذر) با حضور حمید نیلی دبیر جشنواره، توحید معصومی مدیر اجرایی و جواد تمدنی مدیر روابط‌عمومی جشنواره تئاتر مقاومت در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

هدف بخش دانشجویی، تلاش برای ارتباط مجدد دانشگاه با مفاهیم دفاع مقدس است

حمید نیلی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای مدافعان سلامت با محکومیت ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده گفت: هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گام اجرایی خود را از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ با انتشار فراخوان آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا و موج‌های مستمر و فراگیر آن روزها و ایام سختی را در مسیر ستاد برگزاری و دست‌اندرکاران اجرایی این جشنواره قرارداد. شاید ساده‌ترین راه عدم برگزاری این جشنواره بود. اما وقتی خواست، همت و تلاش هنرمندان و خانواده نجیب تئاتر در کشور را در این شرایط شاهد بودیم تصمیم گرفتیم با تمام قوا و با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی این رویداد را با برگزاری به سرانجام مقصود برسانیم.

دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با تاکید بر آنکه یکی از ویژگی‌های مهم این دوره حضور فعال بخش دانشجویی است یادآور شد: بعد از گذشته بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی متأسفانه شاهد ایجاد فاصله میان بدنه دانشگاهی با ایام پرافتخار دفاع مقدس هستیم. در گام هفدهم با اختصاص بخشی ویژه دانشجویان تلاش کردیم نگاه جدیدی را از سوی بخش علمی و دانشگاهی کشور به سمت هنر تئاتر به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و جریان‌سازترین فعالیت‌های هنری در راستای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه برداریم.

نیلی با اشاره به آنکه با توجه به تعطیلی فضای دانشگاه گمان‌مان بر آن می‌رفت که شاید شاهد استقبال چندانی از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه برای حضور در بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت نباشیم گفت: برخلاف تصور ما استقبال بدنه دانشگاهی و دانشجویان برای حضور در این رویداد ما را به تحقق هدف مهم‌مان یعنی ایجاد بستری نوین برای حضور هرچه باشکوه‌تر فعالیت دانشگاهیان و دانشجویان در عرصه تئاتر مقاومت امیدوارتر کرد.

تمام رویدادهای جشنواره تئاتر مقاومت برخط بوده است

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با تاکید بر آنکه از برداشتن نخستین گام جشنواره تا به امروز تلاش کردیم تا تمام رویدادها را به شکل برخط برگزار کنیم گفت: در این مسیر صرفاً روند داوری بخش‌های مختلف جشنواره به شکل زنده و حضوری، آن هم تنها با حضور گروه‌های تئاتری و داوران برای تاکید بر اصل اجرای زنده و مواجهه داوران با نخستین مؤلفه مهم هنر تئاتر که هنری زنده پویا و جریان‌ساز است را در دستور کار قرار دادیم.

تقدیر از دو هنرمند نامدار عرصه تئاتر دفاع مقدس

دبیر جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت با اشاره به آن که در مراسم اختتامیه این رویداد از نصرالله قادری و کوروش زارعی به‌عنوان دو هنرمند موفق پژوهش، نمایشنامه‌نویسی، بازی و کارگردانی آثار دفاع مقدس به شکل ویژه‌ای تقدیر به عمل خواهد آمد گفت: دیگر نگاه ما در برگزاری این جشنواره، گستره آن در کل کشور بود. خوشحالیم که در آستانه روزهای برگزاری گام هفدهم جشنواره تئاتر مقاومت، شاهد حضور فراگیر گروه‌های تئاتری از سراسر کشور در قالب استان‌ها و شهرستان‌های مختلف هستیم.

تلاش کردیم فضای اجرای جشنواره را از تهران خارج کنیم. در این راستا بنا داشتیم طی رایزنی‌ها بخش دانشجویی را در مشهد و بخش نمایش‌های خیابانی و محیطی را در شیراز برگزار کنیم که وضعیت شیوع کرونا مارا ناکام گذاشت و امیدواریم بتوانیم در ادوار بعدی این جشنواره شاهد میزبانی استان‌ها و شهرستان‌های کشور در کنار پایتخت از رویدادی به وسعت مفهوم مقاومت و پاسداشت و تجلیل ایثارگری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در قامت هنر پویا و جریان‌ساز تئاتر در سراسر کشور باشیم.

پیوند میان صنعت و هنر تئاتر

نیلی با اشاره به آنکه از دیگر اهدافمان در برگزاری این جشنواره ایجاد پیوند مجدد میان بخش صنعت و هنر تئاتر بود گفت: عموماً بخش‌های صنعتی کشورمان بیشتر تمایل دارند تا در جشنواره‌های سینمایی و موسیقایی حضور داشته باشند. اما با توجه به اهمیت هنر تئاتر به‌ویژه همراهی آن با مفاهیم ارزشمند مقاومت، دفاع مقدس، ایثارگران و شهدای حرم؛ مس سرچشمه رفسنجان و همراه اول دو پیشتاز بخش صنعتی کشور به‌عنوان حامیان جشنواره تئاتر مقاومت در گام هفدهم پا به میدان گذاشته‌اند.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌ها بنا داریم یک اثر برگزیده از این جشنواره را به جشنواره تئاتر فجر و یک اثر برگزیده از بخش دانشجویی این رویداد را به جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی معرفی کنیم. در این راستا رایزنی‌ها با دبیران جشنواره به‌خوبی صورت گرفته است.

اهدای جایزه ویژه با نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

نیلی در پایان با بیان آنکه هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت بخش جایزه ویژه ای نیز خواهد داشت گفت: با نظر اعضای هیات داوران و همچنین با توجه به آرای انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت در مراسم اختتامیه یک اثر برگزیده به‌عنوان شایسته تقدیر و اهدای جایزه ویژه جشنواره با نام جایزه «حاج قاسم» معرفی خواهد شد و تندیس این جایزه به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

ادامه دارد....

برچسب‌ها انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی توحید معصومی تئاتر دفاع مقدس تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی توحید معصومی تئاتر دفاع مقدس تئاتر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی توحید معصومی تئاتر دفاع مقدس تئاتر اخبار کنکور جشنواره تئاتر مقاومت هفدهمین جشنواره بخش دانشجویی دفاع مقدس هنر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم