Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمراز امدادرسانی به ۴هزار و ۸۵۷ نفر در سوانح‌جویِ ۴۸ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا مهدی ولی‌پور با تشریح گزارش عملیات امداد در ۴۸ساعت گذشته گفت: ۱۹ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی، زنجان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از سوانح جوی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: مناطق امدادرسانی‌شده شامل ٩٣شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۲۹محور کوهستانی بوده است.
 
ولی‌پور اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر ٤٨٥٧نفر امدادرسانی شدند که از این تعداد به ٣٢٤نفر به‌صورت اضطراری اسکان داده و ۱۲۳واحد مسکونی از آب تخلیه شد و متاسفانه ۶نفر در هرمزگان، ۲نفر در بوشهر و یک‌نفر نیز در گیلان جان باختند.
 
رئیس سازمان امدادونجات افزود: ۶۸۴نیروی امدادی در قالب ۱۷۵تیم فعالیت و ۱۹نفر را به مناطق امن منتقل کردند. همچنین در این‌مدت ۳۱دستگاه خودرو از آب و گل‌ولای و ۳۶دستگاه خودرو هم از برف رهاسازی شدند.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، ولی‌پور در پایان درباره‌ توزیع اقلام امدادی و غذایی گفت: ۵۹دستگاه چادر، ۱۳۸۴تخته پتو، ۶۵۴تخته موکت، ۳۵۱۸کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۸۱بسته‌ی غذایی، ۱۵۲۱قوطی کنسروجات، ۱۵۶۵کیلوگرم برنج و ۹۳۸کیلوگرم حبوبات بین متاثران توزیع شد.
 
به‌گفته‌ رئیس سازمان امدادونجات، امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل جمعیت هلال احمر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر سوانح جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی

​رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به متأثر بودن ۲۱ استان در سیل و آبگرفتی از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۲۶۰۰ نفر خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۰، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۱۰۶ مورد عملیات امداد و نجات به دو هزار و ۶۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۲۰۴نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۱۴۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۵۰۴ کیلوگرم نایلون، ۶۲۰ تخته پتو، ۳۵۱تخته موکت و ۲۹۷ بسته غذایی، ۲۹۵ قوطی کنسروجات، ۱۰۰ قرص نان، ۱۴۰ ست شستشو، ۴۹ ست بهداشتی، و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۶۹تیم عملیاتی متشکل ۶۰۹نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر