Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@15:00:23 GMT

نفت خام ایران امسال چند دلار فروخته شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۲۸۳۱

نفت خام ایران امسال چند دلار فروخته شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  براساس مستندات، متوسط قیمت نفت صادراتی ایران در نیمه نخست سال ۹۹ بالغ بر ۳۷ دلار فروخته شد.

بالاترین متوسط قیمت نفت خام صادراتی مربوط به سال ۹۰ با ۱۰۹ دلار بود که آمارهای سازمان برنامه و بودجه آن را تایید می‌کند و در گزارش خود آورده است. البته طبق این اطلاعات دولت تدبیر و امید نیز در سال ۹۲ به طور متوسط نفت خام را ۱۰۴ دلار فروخت و طعم نفت بالای ۱۰۰ دلار را چشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از روند متوسط قیمت نفت خام صادراتی رو به کاهش گذاشته و در سال ۹۹ به پایین‌ترین سطح یعنی رقم ۳۷ دلار رسیده است که در مقایسه با پیش بینی قیمت نفت در بودجه که ۵۰ دلار بود بالغ بر ۱۲ دلار تفاوت عملکرد دارد.

در سال ۹۸ نیز متوسط قیمت نفت خام صادراتی کشور ۵۴ دلار بود که  ۱.۵ دلار بالاتر از پیش بینی رقم بودجه معادل ۵۲.۵ دلار عملکرد داشته است.

مقایسه قیمت نفت خام در بودجه و قیمت نفت خام صادراتی مقایسه قیمت نفت خام در بودجه کشور و قیمت نفت خام صادراتی در ۱۵ سال اخیر در جدول زیر آمده است. 

مشاهده می‌شود که تفاوت عملکرد با پیش بینی در بودجه های سنواتی تا سال ۱۳۹۳ مثبت بوده و در این سال با توجه به ریزش غیرمنتظره قیمت‌ها، این تفاوت منفی و باعث عدم تحقق درآمدهای مورد انتظار شده است.

همچنین قیمت سه نفت خام مرجع یعنی نفت اوپک، نفت دبی و نفت برنت در همین سال‌ها در جدول ذکر شده تا بتوان مقایسه درستی از وضعیت قیمت نفت ایران با این قیمت‌های مرجع داشت.

 

پربیننده ترین تحلیل جامعی بر پتروشیمی زاگرس درآمد ایران از محل صادرات نفت در سال ۱۴۰۰ نسل جدید قبض‌های برق در توانیر ایران و پرونده‌های ناتمام گازی/جای خالی دومین دارنده منابع گازی در بازار جهانی دست دولت در جیب صندوق توسعه ملی/ کسری بودجه نیاز به درمان دارد نه مُسکن!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت ایران فروش نفت اقتصاد نفتی نفت صادرات قیمت نفت خام صادراتی متوسط قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد

به گزارش پارس نیوز، در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟