Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اسنادی که یک گروه ناظر دولت روز دوشنبه در مورد هزینه‌ها منتشر کرده، وزیر امور خارجه آمریکا بیش از ۴۰ هزار دلار از پول مالیات‌دهندگان را صرف میزبانی مراسمات شام دولتی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، اسنادی که توسط سازمان "شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن" (CREW) منتشر شده نشان داد پامپئو و همسرش سوزان پامپئو، میزبانی حدود ۲۰ مراسم شام مدیسون را بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ بر عهده داشته و هر دفعه حدود ۱۲ مهمان را دعوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

CREW یادآور شد که "استیو لینیک"، بازرس کل، بابت اینکه یک مرتبه پیرامون بدرفتاری ادعایی پامپئو تحقیق کرده، اخراج شده است. ظاهراً لینیک یکی از دفاتر را به اتهام ترتیب دادن مراسم‌های شام مدیسون مورد بررسی قرار داده است.

پامپئو گفته است کار اشتباهی انجام نداده و فعالیت‌های او مشابه وزرای خارجه گذشته بوده است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود در مورد اسناد CREW گفته است که بیانیه‌ای از وزارت خارجه دریافت کرده که از مراسمات شام خود دفاع کرده است.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، در این بیانیه آمده: گردهمایی‌های اجتماعی متمرکز بر سیاست خارجی مانند این‌ها، جزو بهترین سنت مهمان‌نوازی و بزرگواری دیپلماتیک و آمریکایی هستند و وزیر منفعت بسیاری از این گردهمایی‌ها برده چرا که با گوش دادن به مهمانانش از تمام طیف سیاسی و سراسر جهان، آگاهی به دست آورده است.

سازمان "شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن" هزینه و ضرورت این مراسمات شام را زیر سؤال برده است.

این سازمان در بیانیه خود نوشته است: ارتباط "مراسمات شام" با مأموریت وزارت خارجه، شدیداً مورد سؤال است چرا که طبق گزارش‌ها تنها ۱۴ درصد دعوت‌شدگان، دیپلمات یا مقامات خارجی بوده‌اند. بخش اعظم مهمانان از بخش خصوصی- مانند حامیان مالی جمهوری‌خواه و چهره‌های محافظه‌کار رسانه- بوده‌اند که ارتباطی با مأموریت سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا نداشتند.

پامپئو به عنوان شخصی تلقی می‌شود که آرزوی ریاست جمهوری را در سر می‌پروراند، اگرچه در صورتی که دونالد ترامپ هم کاندیدای ریاست کاخ سفید در ۲۰۲۴ شود، موقعیت پیچیده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پامپئو دونالد ترامپ وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!