Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:26:58 GMT

امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث جوی در ۱۹ کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۲۸۴۰

امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث جوی در ۱۹ کشور

محمدباقر محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش عملیاتی از امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته بارش برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ۱۹ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد آغاز شده که تاکنون چهار هزار و ۸۵۷ نفر(چهار هزار و ۶۴۰ نفر در سیل و آبگرفتگی و ۲۱۷ نفر در برف و کولاک) در ۲۹ محور کوهستانی، ۹۳ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۹ نفر از در راه ماندگان برف و کولاک که در میان آنان شماری زن و کودک نیز حضور داشتند در پایگاه‌های امداد و نجات و اماکن امن و گرم اسکان اضطراری یافته و ۳۱ خودروی گرفتار از آب و گل ولای و ۳۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر رهاسازی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این سلسله عملیات امدادرسانی در حوادث جوی ۱۷۵ تیم امدادی در پوشش ۶۸۴ امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات متنوع امدادی به متاثرین از حوادث جوی پرداختند.

محمدی گفت: در مدت زمان یادشده مقادیری بیسکویت، آب معدنی به عنوان تغذیه اضطراری و هزار و ۳۸۴ تخته پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی، ۳۸۱ بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، ۶۵۴ تخته موکت، ۵۹ دستگاه چادر امدادی، هزار و ۵۲۱ قوطی کنسرو، سه هزار و ۵۱۸ کیلوگرم نایلون،   هزار و ۵۶۵ کیلوگرم، ۲۴۸ کیلوگرم قند و شکر، ۹۳۸ کیلوگرم حبوبات در میان هموطنان متأثرین از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و مسافران در راه مانده توزیع شد.  

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

برچسب‌ها حوادث جوی بارش برف سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث جوی بارش برف سیل حوادث جوی بارش برف سیل اخبار کنکور جمعیت هلال احمر حوادث و سوانح امداد و نجات برف و کولاک حوادث جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۶ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات، گفت: ۶ استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، البرز، لرستان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ٣ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی؛ در استان البرز که با بارندگی در کل استان و آب گرفتگی در معابر اشتهارد مواجه هستیم، امدادرسانی با اعزام یک تیم امدادی جهت تخلیه آب منازل در حال انجام است. در استان ایلام نیز تخلیه آب ٣۵ خانوار متأثر از سیل در سطح شهر انجام شده است که با توجه به تهدیدات، تخلیه روستان تختان در این استان در اولویت قرار دارد. همچنین در استان ‌چهارمحال و بختیاری بارندگی به صورت پراکنده و در کوه رنگ شدیدتر می‌باشد که آب گرفتگی سیاه چادرها منجر به اعزام ۴ تیم عملیاتی به مناطق متأثر از حادثه شده است. امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور