Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر می خواهید در امتحان درس ریاضی نمره عالی بگیرید و حتی نمره بیست را مد نظر دارید باید به نسبت قبل تغییراتی را در خودتان ایجاد نمائید. اگر تا به حال در ریاضی نمره خوبی نگرفته اید با همان روش های قبلی نمی توانید به نمره خوب برسید و باید تغییراتی را در خودتان ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که اگر مثلا تا به حال نمره شما در ریاضی حدود 11 و 12 بوده است نباید انتظار داشته باشید یک مرتبه به نمره 20 برسید و باید تکامل خودتان را طی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مثلا این ترم هدف را روی نمره 15 قرار دهید و ترم بعد به 18 برسید و در نهایت ترم بعد از آن هم نمره بیست برای شما قابل حصول خواهد بود. پس باید مرحله به مرحله پیشرفت کنید. این نکته بسیار مهم است و اگر پایه ریاضی شما قوی نیست و بخواهید یک مرتبه نمره اول کلاس را بگیرید و یا در ریاضی نابغه شوید هدف شما حاصل نمی شود و نا امید خواهید شد. مطلب مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از همان ابتدای ترم برای مطالعه درس ریاضی برنامه مدون و خوبی داشته باشید و به آن عمل کنید. در طول ترم ریاضی را بخوانید تا در امتحان ریاضی موفق شوید و به هدف خودتان که گرفتن نمره 20 در این درس مهم هست برسید. استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم می تواند برای پیشرفت سریع و یادگیری مفهومی ریاضی بسیار مفید باشد.

پیشنهاد می شود مقاله گرفتن نمره 20 در درس ریاضی با تدریس خصوصی ریاضی را بخوانید.

نمره 20 می خواهید، زودتر به فکر باشید

برای گرفتن نمره بیست در درس ریاضی باید هر چه زودتر به فکر باشید. اگر پایه شما در درس ریاضی ضعیف است بهتر است از همان اوایل ترم کلاس ها را شروع نمائید و تعداد جلسات بیشتری در کلاس های خصوصی شرکت کنید. قبل از تدریس و رفع اشکال ریاضی این ترم، ممکن است استاد و مدرس خصوصی لازم باشد مباحث پایه ای تری را هم برای شما ارائه نماید. بنابراین باید سعی کنید هر چه زودتر شرکت در کلاس های تدریس خصوصی را شروع نمائید. به هر میزان زودتر شروع کنید، تعداد جلسات بیشتری را در هفته تشکیل دهید و برای یادگیری بهتر درس خودتان هم بیشتر مطالعه کنید و تمرین حل نمائید، در نهایت احتمال گرفتن نمره 20 در درس ریاضی برای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.

توصیه های کلی برای پیشرفت در درس ریاضی

گرفتن نمره ی 20 در درس ریاضی کار سخت و بعیدی نیست. کافی است این درس را به خوبی یاد بگیرید و اجازه ندهید کوچکترین اشکالی برایتان باقی بماند. برای 20 گرفتن در درس ریاضی باید تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید و نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل را هم حل نمائید. برای یادگیری و آموزش بهتر ریاضی در مرحله اول باید در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه فعال باشید و جزوه بنویسید. نوشتن جزوه به شیوه های مختلف به آموزش بهتر شما کمک می کند. از طرفی اگر بخواهید جزوه یادداشت کنید خوب باید حواستان جمع کلاس باشد. نوشتن جزوه در کلاس تدریس ریاضی باعث افزایش تمرکز و افزایش میزان یادگیری شما خواهد شد.

مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه در امتحان درس ریاضی نمره 20 بگیریم؟

برنامه ریزی داشته باشید و از نیروهای ذهنی خودتان استفاده کنید

برای بیست شدن در درس ریاضی به نظم و برنامه ریزی نیاز دارید. باید در مرحله اول به صورت واقعی بخواهید این اتفاق بیافتد. اگر اوایل ترم یک بار تصمیم بگیرید که 20 شوید و بعد آن را کنار بگذارید فایده ندارد. باید روی تصمیم خودتان پافشاری کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمائید. روی برگه کاغذی بنویسید من مطمئن هستم نمره ریاضی من این ترم بیست است و آن را به دیوار اتاق خودتان بزنید. اجازه بدهید به صورت دائمی در معرض دید شما باشد.

حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی

مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. می توانید برای یادگیری بهتر از جزوات و سوالات امتحانی موجود در اینترنت هم استفاده کنید. در زمینه تأثیر آموزش درس ریاضی به روش حل مسأله بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان هم می توانید این مقاله را مطالعه نمائید. نتایج به دست آمده از مقاله مذکور نشان داد که بین میزان پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزانی که به روش حل مسأله آموزش دیدند با دانش آموزانی که به روش سنتی این درس را گذراندند تفاوت معنادار و قابل توجهی وجود دارد.

کلیک کنید: دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی ریاضی

داشتن هدف و انگیزه و گرفتن نمره بیست در امتحان ریاضی

با داشتن یک هدف مشخص می توانید انگیزه بیشتری داشته باشید و بهتر عمل کنید. البته باید انگیزه های خودتان برای پیشرفت در درس ریاضی را هم بنویسید تا علاقه شما بیشتر شود. بیست شدن در درس ریاضی به انگیزه و تلاش زیاد نیاز دارد. به عنوان مثال می توانید چنین مواردی را بنویسید: من با یادگیری بهتر ریاضی می توانم در این درس نمره بهتری بگیرم و معدل بالاتری داشته باشم، با یادگیری بهتر ریاضی در کنکور هم رتبه بهتری خواهم داشت، با یادگیری بهتر ریاضی مسائل دروس دیگر مانند فیزیک را هم بهتر حل می کنم، ریاضی در دانشگاه هم مهم است و با علاقه به آن و یادگیری درست آن در دانشگاه هم موفق تر خواهم بود و .... . با نوشتن این موارد انگیزه بیشتری برای یادگیری ریاضی خواهید داشت.

ریاضی را درست تمرین کنید

همانطور که ورزشکاران به تدریج وزنه ها را افزایش می دهند و از ابتدا با وزنه های سبک تر کار می کنند برای درس ریاضی هم باید از مثال های حل شده کتاب و تمرینات ساده تر شروع کرد و به تدریج سراغ تمرینات سطح بالاتر رفت. البته وقتی تمرینات ساده تر را حل می کنید باید به اندازه کافی روی آن وقت بگذارید و سعی کنید خودتان تمرین را حل کنید. حل المسائل بد نیست به شرطی که به درستی از آن استفاده نمائید. استفاده درست از حل المسائل به این معنی است که ابتدا خودتان روی تمرین فکر کنید و سعی کنید آن را حل نمائید. برای انجام این کار صورت سوال را که مشاهده کردید 10 دقیقه به خودتان فرصت بدهید و راه حلی بنویسید. همین فکر کردن باعث رشد ذهن شما می شود و می توانید مرحله به مرحله پیشرفت کنید. خیلی سریع سراغ راه حل آماده سوال از حل المسائل نروید. نحوه تمرین برای امتحان ریاضی هم باید به همین ترتیب باشد تا نمره عالی و حتی 20 بگیرید. البته اگر در طول ترم درس بخوانید زمان بیشتری در اختیار دارید و بدون استرس می توانید تمرینات بیشتری را حل کنید و روی مسائل تامل و تفکر نمائید.

7 نکته مهم برای 20 گرفتن در امتحان درس ریاضی

1- کتاب درسی را خوب بخوانید و در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید.

2- تمرینها و مثالهای کتاب درسی را بررسی و تحلیل کنید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید

3- یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید.

4- ذهن ریاضی خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید.

5- اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد.

6- از کسانی که قبلا در آموزش و یادگیری درس ریاضی و از مدرسین و معلمین تدریس ریاضی مشورت بگیرید.

7- هر سوال ریاضی را که حل می کنید کمی به آن فکر کنید و راه حلی ارائه دهید بعد جوابش را ببینید.

منبع: الف

کلیدواژه: یادگیری بهتر برای یادگیری درس ریاضی داشته باشید تدریس ریاضی برنامه ریزی حل المسائل بهتر ریاضی گرفتن نمره طول ترم نمره بیست سعی کنید حل شده نمره 20 راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- اگر می‌خواهید بدانید که چگونه درخواست افزایش حقوق کنید، راز آن برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس است. بسیاری این کار برای شان سخت است و البته حق هم دارند. نمی توان انکار کرد که کار ساده ای نیست، موقعیت دشواری است و همواره این احتمال وجود دارد که پاسخ منفی دریافت کنید. با این حال، مانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، برای محقق شدنش باید ریسک کرد.

اولین قدم این راه  همیشه بررسی روند حقوق و دستمزد در بخشی است که در آن کار می کنید. علاوه بر این، اطلاع از سلامت مالی شرکتی که در آن کار می کنید نیز عنصری تعیین کننده است. پس از آن، تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک استراتژی خوب برای دستیابی به آن میزان افزایش حقوق ترسیم کنیم.

 کوشیده ایم در این متن تمام توصیه ها را به طور مفصل شرح دهیم تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*شگرد "قصد متناقض" یا چگونه با درآغوش گرفتنِ مشکلات بر آنها چیره شویم؟

*صبر و انتظار را از نو بیاموزیم (+6 تکنیک برای پرورش صبر)

*5 فضیلت بی حوصلگی!

*خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید؟ (+ توصیه هایی برای خوشبخت بودن)

*« ترازوی رنج و معنا » چگونه عمل می کند؟

*چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

*اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

*احساس مسؤولیت مان را کم کنیم!

*گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد