Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:56:07 GMT

کاشت ۲ هزار اصله نهال بلوط در بوکان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۲۹۱۹

کاشت ۲ هزار اصله نهال بلوط در بوکان آغاز شد

سیامک صدقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد نهال چهار ساله بلوط توسط سمن‌های فعال عرصه منابع طبیعی از جمله انجمن "ژین‌بانان سروشتی بوکان" و "انجمن آبزیان آذربایجان‌غربی" شعبه بوکان پرورش و تحویل شهرداری شده است.

وی ادامه داد: قرار بود که تعدادی از این نهال‌های تولید شده در مناطق کوهستانی منطقه "ایل گورک" که در امتداد زنجیره رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است توسط مردم و انجمن‌های مردم نهاد کاشته شود که به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی و شیوع ویروس کرونا انجام نشد و این نهال‌ها در حاشیه شهر بوکان توسط مسوولان و انجمن‌ها غرس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان افزود: هم‌اکنون فصل کشت بلوط است و مردم می‌توانند هنگامی که در دامان طبیعت هستند، با کشت بلوط‌هایی که از درختان بلوط بر روی زمین ریخته می‌شود از نابودی جنگل‌های بلوط جلوگیری کرده و به تکثیر این درختان کمک کنند.

صدقی با بیان اینکه با غرس این تعداد نهال حدود پنج هکتار تحت پوشش قرار می‌گیرد، افزود: غرس نهال‌های تولید شده باعث حفظ وضع موجود و حفاظت ذخایر جنگلی، احیای جنگل‌ها، افزایش کمیت و کیفیت گونه‌های بومی شده و از فرسایش و کنترل سیلاب در ارتفاعات جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگل به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت آثار مثبت زیادی در وضعیت زیست محیطی مردم دارد بنابراین برای احیا و توسعه جنگل‌ها نباید از هیچ تلاش و کوششی دریغ شود.

وی ادامه داد: در این شهرستان ذخیره‌گاه جنگلی "سردکویستان" با ۱۱۰ هکتار وجود دارد که علاوه بر درخت بلوط چندین گونه درخت نیز در آن کاشته شده و پرورش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، درخت بلوط با نام علمی: Quercus، عمری طولانی دارد که گاهی به ۲ هزار سال نیز می‌رسد؛ گونه‌های بسیاری از این نوع درخت در ایران، بومی رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس است.

در بوکان ۱۳۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

برچسب‌ها بوکان منابع طبیعی جنگل‌ بلوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوکان منابع طبیعی جنگل بلوط بوکان منابع طبیعی جنگل بلوط اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز