Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:56:24 GMT

سریلانکا ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۳۰۳۰

سریلانکا ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دینیش گاناواردنه وزیر امور خارجه سریلانکا در گفت وگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تسلیت خود و دولت سریلانکا به دولت و مردم ایران، اقدام تروریستی منجر به شهادت شهید محسن فخری زاده را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز وزارت امور خارجه سریلانکا با صدور بیانیه و همچنین متعاقب آن آقای گاناواردنه وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کرده بودند.

در روزهای گذشته مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه قطر، سوریه، عمان، افغانستان، عراق، اردن، جمهوری آذربایجان و کویت و ... در تماس‌های تلفنی جداگانه اقدام تروریستی شهید فخری زاده را محکوم کردند.  

به گزارش ایرنا، تروریست‌های بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا محسن فخری‌زاده سریلانکا محمد جواد ظریف پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا محسن فخری زاده سریلانکا محمد جواد ظریف اتحادیه اروپا محسن فخری زاده سریلانکا محمد جواد ظریف اخبار کنکور فخری زاده را محکوم وزیر امور خارجه محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد