Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@03:09:49 GMT

طراحی کلاه ایمنی برای جلوگیری از تشنج

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۳۶۹۸

طراحی کلاه ایمنی برای جلوگیری از تشنج

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این دستگاه برای کنترل سلامت جسمانی افرادی طراحی شده که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند و مغز آن‌ها تحت تأثیر فشارهای پس از عمل قرار دارد. سرویس تشخیص تشنج مورد نظر با استفاده از داده‌های ارسال شده توسط دانشگاه موناش در رابطه با بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی تعلیم داده شده و اکنون می‌تواند تشنج مغزی را پیش از وقوع آن شناسایی کند و به افراد خبر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری جدید به دانشمندان و پزشکان کمک می‌کند جلوی تشنج بیمار را بگیرند و سلامت او را تضمین کنند. سازندگان این گجت جدید می‌گویند کلاه ایمنی هوشمند با استفاده از اینترنت بی‌سیم تمام داده‌های لازم را به متخصص‌های مورد نظر ارسال می‌کند و آن‌ها را در جریان سلامت بیمار قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از محققان CSIRO به نام Umut Guvenc، به طور معمول یکی از سه فردی که در استرالیا تحت عمل جراحی قرار می‌‌گیرد پس از مدتی دچار تشنج می‌شود. با ساخت کلاه ایمنی هوشمند دانشمندان قادر خواهند بود به سادگی مانع تشنج بیماران شوند. طبق گفته‌های محقق مذکور، جلوگیری از تشنج افراد روند بهبود آن‌ها را تسریع می‌کند.

نبود نظارت بر تشنج افرادی که تحت عمل جراحی مغز بوده‌اند امکان ابتلای آن‌ها به بیماری صرع را افزایش می‌دهد. همان‌طور که مطرح شد نظارت بر اختلال‌های پس از عمل جراحی می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌های احتمالی را بگیرد و سرعت بهبود بیماران را افزایش دهد. این فناوری فرآیند مراجعه بیماران به مراکز سلامتی را ساده‌تر می‌کند چرا که متخصصان می‌توانند از راه دور بیماران خود را تحت نظر قرار دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کلاه ایمنی هوشمند هوش مصنوعی تشنج عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم