Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به بیان جزییات طرح ثاقب با عنوان هر خانه یک روضه پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند پس از دستورات مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرمودند اصل در مسأله کرونا، معنویت است که توجه کمتری به این بخش از صحبت‌های ایشان شده است، از همین رو جبهه معنوی اصفهان با همفکری مؤسسات تخصصی به خصوص مؤسسات خطابه، امیر بیان، سفیر بیان و ضحی تشکلاتی به نام «ثاقب» را با کمک گرفتن از سه موسسه مذکور آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر رسانه‌ای موسسه امیر بیان اصفهان ادامه داد: کار تشکیلات ثاقب، اجرای طرح برگزاری هر خانه یک روضه به یاد بیت الاحزان حضرت زهرا (س) است از همین رو این طرح از ایام فاطمیه آغاز شده و ادامه دار بودن، وجه تمایز و تفاوت آن با باقی طرح‌ها است، یعنی هنگامی که روحانی که در یک خانه سخنرانی می‌کند، می‌شود روحانی خانواده و جلسات وی تا فاطمیه سال آینده  به صورت هفتگی استمرار خواهد داشت.

وی با بیان عوامل بازدارنده در برگزاری روضه‌های خانگی همچون سابق در اصفهان تصریح داشت: بنابر این طبق روال گذشته که جلسات هفتگی در خانه‌ها رواج داشت و امروز کمرنگ شده، مجدد در اصفهان احیا شود، از همین رو به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کمرنگ شدن روضه‌های خانگی همچون گذشته پرداختیم که با دو عامل بازدارنده مواجه شدیم؛ در گام اول متوجه شدیم شاید در صحبت‌ها، دغدغه خانواده‌ها همچون تربیت فرزند، چگونه زندگی و اشتغال بهتر باید داشته باشیم که مطرح نمی‌شود، از همین رو در این تشکلات، مبلغان ما پشتیبانی پژوهشی خواهند داشت و دغدغه‌های خانواده‌ها را احصا کرده‌ایم تا بتوانیم در صحبت‌های خود در این جلسات، پاسخگو باشیم.

احمدی عامل دوم را مباحث مالی دانست و برگزاری مراسمات ساده راهکارهای مقابله با این مشکل مطرح کرد و افزود: عامل دومی که سبب کمرنگ شدن روضه‌های خانگی شده، مباحث مالی است، از همین رو طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده این جلسات با کمترین هزینه خواهد بود که به‌طور مثال مطرح کردیم که خانواده‌های میزبان فقط با یک چای ساده  و با تعداد محدود اعضای خانواده و همچنین رعایت پروتکل‌ها به میزبانی مهمان حضرت زهرا (س) بپردازند تا این‌گونه هم ما از روضه‌ها دور نشویم و هم‌خانواده و خانه‌هایمان بیمه حضرت زهرا (س) شوند و نگاه ویژه خداوند متعال به این خانه‌ها باشد.

مدیر رسانه‌ای موسسه امیر بیان اصفهان بابیان این‌که مسؤول طرح مذکور، حجت‌الاسلام کشاورز و مسؤول مبلغان، حجت‌الاسلام احمدرضا نیکبخت هستند، تأکید کرد: علما و خطبای بزرگ شهر ازجمله آیت‌الله مهدوی، حجج السلام کلباسی، گرجی، دانشمند، داستان پور و دیگر سخنرانان کشوری در این طرح حضور دارند تا این طرح با قدرت بیشتری برگزار شود و این نیاز معنوی اصفهان، مجدد احیا و رنگ و بو بیشتری بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: در طرح «هر خانه یک روضه» از حضور مبلغانی بهره خواهیم برد که پس از اعلام فراخوان «مبلغین فاطمی، طرح برگزاری هر خانواده یک روضه» و گذراندن دوره آموزشی و امتحان، مبلغانی که دارای فن بیان، خطابه بهتر و علم بیشتر باشند، توفیق حضور در این طرح را خواهند داشت تا این گونه هم به لحاظ کمی و هم کیفی بتوانیم در خدمت خانواده‌هایی باشیم که می‌خواهند در خانه‌های خود روضه‌ حضرت زهرا (س) برقرار کرده و این روضه را به صورت هفتگی ادامه دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: هر خانه یک روضه دهه فاطمیه روضه خانگی موسسه امیر بیان روضه های خانگی خانواده ها همین رو حضرت زهرا خانه ها روضه ها یک روضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های جهان، شیما رفعت الاریر دختر شاعر فلسطینی، چهارماه پس از مرگ پدرش در حمله‌ای مشابه، روز جمعه در حمله هوایی اسراییل به خانه‌ای در غرب شهر غزه، در کنار خانواده‌اش کشته شد.

به گفته شاهدان عینی و دوستان خانواده، شوهر الاریر و پسر دو ماهه آنها نیز در این موشک‌باران جان باختند. طبق این‌روایت سه موشک رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که این خانواده در آن پناه گرفته بودند اصابت کرد.

نیروی دفاعی اسراییل درباره این حمله به شبکه سی‌ان‌ان گفت از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند و تلاش می‌کند «آسیب غیرنظامیان را کاهش دهد».

شیما دختر رفعت الاریر شاعر فلسطینی بود. این شاعر همراه چند تن دیگر از اعضای خانواده‌اش در حمله هوایی اسراییل به خانه‌شان در محله شجایا در ماه دسامبر کشته شد.

الاریر اکتبر با سی‌ان‌ان صحبت کرده بود و در آن زمان در حال بررسی بود که آیا در خانه خود در شهر غزه بماند یا همراه همسر و ۶ فرزندش به سمت جنوب فرار کند. در آن زمان، این نویسنده و چهره دانشگاهی ۴۴ ساله گفت که چاره‌ای جز ماندن در شمال ندارند، زیرا «جای دیگری برای رفتن ندارند».

ساکنان محله الریمال گفتند شیما و خانواده اش چهار ماه پیش از خانه خود در شجاعیه آواره شده بودند.

مصعب ابوطها، شاعر فلسطینی اهل غزه و دوست رفعت که اکنون در قاهره آواره است، نیز گفت شیما به تازگی در پیامی خبر مادر شدن خود را منتشر کرده بود و نوشته خود خطاب به پدر مرحومش را به اشتراک گذاشت.

وی نوشت: پدر، این نوه تو عبدالرحمن است، اما هرگز تصور نمی‌کردم تو را به این زودی و حتی قبل از اینکه او را ببینی از دست بدهم.

به گفته دفاع غیرنظامی فلسطین در غزه، شب جمعه در حمله اسراییل به اردوگاه پناهجویان نصیرات در مرکز غزه، حداقل ۱۵ نفر کشته شدند و حداقل دو کودک زیر آوار مفقود هستند.

کد خبر 6090755

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟