Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی با نخبگان دانشگاهی درباره موضوع امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز برگزار شد. نشست با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجمعی از نخبگان و مسئولان آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه، دکتر محمدعلی زهره‌ای مشاور رئیس ستاد توضیحاتی پیرامون تلاش‌های نخبگان حاضر در جلسه ارائه و ابراز امیدواری کرد که این مجاهدت‌ها به کار گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیاید.

در ادامه جلسه محمدحسن لونی مدیرکل آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران گفت: ما در سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین سند بالادستی آموزش و پرورش کشور مواردی داریم که مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. در منطقه ۴، ۱۳۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل و حدود ۱۱ هزار معلم مشغول به کار داریم که عموما افراد معتقد و ملتزم به نظام هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این برنامه گفت: دین آمده که به خانواده‌ها رنگ خدا بدهد. امر به معروف و نهی از منکر یعنی پاسداری از حیات و زندگی بشر و مقابله با مرگ معنوی، اخلاق، کار و پیشرفت. آنچه ضد ارزش است منکر است و آنچه زندگی ساز است، معروف. امر به معروف و نهی از منکر دژ دیدبانی حراست از زندگی است. اگر نظارت عمومی نباشد ارزش‌ها به مرور مورد هجمه قرار خواهند گرفت. بدون امر به معروف و نهی از منکر حیات جامعه استمرار پیدا نمی‌کند. وقتی گفتمان‌سازی در مسیر انحرافی قرار گرفت، ارزش‌ها رنگ می‌بازند و به تدریج از بین می‌روند.

وی افزود: به همین دلیل است که قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را امتیاز امت اسلام معرفی کرده است. اگر چنانچه افراد بی تفاوت باشند و «به من چه» بگویند و این دست عبارت‌ها جای نظارت عمومی را می‌گیرد و دیگر اسلام هیچ تمایزی نسبت با مسیحیت و یهودیت ندارد. تمام امتیاز ما به این زنده بودن ماست. نظارت عمومی و نظارت بر خود و بر یکدیگر نامش امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف یعنی من باید خوب باشم و دیگران را دعوت به خوبی کنم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان خطاب به حاضران جلسه گفت: اولین قدم توجه به خودسازی است. سپس باید منطقه ای، ملی و جهانی فکر کنیم. همیشه تحولات از یک نقطه شروع می‌شوند، اما راه خود را باز می‌کنند و سفره گسترده می‌شود. امروز دو منکر در جامعه شایع شده است؛ بیکاری و تاخیر در ازدواج. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند تاخیر در ازدواج شر پروری و فساد پروری است، منکر دوم هم بیکاری است. بیکاری جزء امور ضد ارزش است که در جامعه ما بلای خانمان سوز است. این روزها بسیاری می‌خواهند پول بگیرند، اما کار نکنند. چند نفر مثل شهید فخری زاده داریم که در هر زمان نیاز جامعه را ببیند و انگشت روی آن بگذارد؟ ایشان در دوران دفاع مقدس جنگیدند، در دوران هسته‌ای در کنار شهید تهرانی مقدم مجاهدت کردند و در دوران کرونا هم اولین فرآورده‌های ضروری جهانی را به مملکت ارائه کردند. آموزش و پرورش ما باید افراد اینچنینی تربیت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف شهید فخری زاده امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در جلسه کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی توسط دانشگاه‌ها با جدیت دنبال و تجربیات و نتایج آن با سایر دانشگاه‌های استان به اشتراک گذاشته شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده مدیران، عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات اتخاذ شده است که ضروری است برای رسیدن به نتایج مطلوب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدی در پایان تاکید کرد: نظام مسائل مشترک دانشگاه‌های استان احصا و در کمیسیون دانشجویی مورد بحث و بررسی گیرد.

در این جلسه مدیران دانشگاه‌های استان نکته نظرات و مطالب خود را بیان کردند.

کد خبر 6086566

دیگر خبرها

  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود