Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تغییر در رنگ‌بندی شهرها گفت: از نظر من تا یک مورد مبتلا به کرونا وجود دارد، شرایط قرمز است چرا که کووید19 ویروسی است که به سرعت منتقل و جابه‌جا می‌شود.

دکتر نوید دانایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: تنها در صورت وقوع دو حالت است که می‌توانیم به پایان این ویروس عالمگیر امیدوار باشیم؛ نخست تولید و توزیع یک واکسن موثر و واکسیناسیون در سطح بالا و دوم اینکه ویروس کرونا همچون برخی از ویروس‌ها مثل سارس به تدریج دچار یک جهش شده و به مرور از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت تداوم توجه به پروتکل‌ها تاکید و تصریح کرد: این ویروس در محیط‌های بسته به سرعت گردش می‌کند و از همین رو با برودت هوا و تشدید آن در زمستان ممکن است با یک موج دیگر از این همه گیری روبرو شویم.

یلدای پیش رو و خطر طولانی‌تر شدن ماندگاری کروناویروس

این پزشک فوق‌تخصص از طولانی‌تر شدن شب‌ها و متعاقب آن افزایش احتمالی شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به عنوان یک خطر بالقوه نام برد و اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم نتیجه اقدامات خوب ستاد مقابله با کرونا و مدافعان سلامت که به کندتر شدن روند شیوع انجامیده با افزایش دورهمی‌ها از بین برود.

دانایی به در پیش بودن یلدا و افزایش دورهمی‌ها اشاره کرد و گفت: در شرایط عادی در این مقطع از سال شاهد افزایش اجتماعات و مهمانی‌های شبانه خانوادگی هستیم که با توجه به خطر کووید19 امسال باید این دورهمی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم. ضمن اینکه به دلیل برودت هوا در این ایام پنجره منازل بسته می شود و همین زمینه را برای یک خیز دیگر ویروس و انتقال بیماری بیش از پیش فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش فوتی‌های کرونا در 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به 585 نفر خبر داد و گفت: شمار مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی سمنان در حال حاضر به بیش از 14 هزار بیمار رسیده که 3981 نفر از آنها از طریق انجام تست و بستری در بیمارستان و 10 هزار و 240 نفر نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی از انجام افزون بر 31 هزار آزمایش و تست کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و افزود: در مجموع جواب تست حدودا یک دوم این افراد مثبت شده است.

شدیدترین موج در پاییز سیاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به شمار ترخیصی ها در سمنان تصریح کرد: 3320 نفر از موارد قطعی بستری شده با حال عمومی خوب از بیمارستان های سه گانه تحت پوشش دانشگاه مرخص شدن که بر این اساس 83.4درصد بستری‌های استان با حال عمومی مناسب مرخص شدند.

دکتر دانایی با بیان اینکه تاکنون سه خیز بیماری در استان تجربه شده افزود: خیز اول بیماری در اسفندماه سال قبل اتفاق افتاد که با تلاش همکاران در اردیبهشت ماه شمار فوتی‌ها به صفر رسید و همزمان شمار موارد مثبت نیز کاهش چشمگیر داشت اما متاسفانه با کم توجهی به پروتکل ها دوباره در تیرماه با یک خیز دیگر بیماری روبرو شدیم اگرچه این موج ضعیف‌تر از موج اول بود.

26 آبان‌ماه قله خیز سوم کرونا با 302 بستری در سمنان

وی از موج اخیر کروناویروس به عنوان شدیدترین موج در پاییز سیاه نام برد و اظهار کرد: این خیز از مهرماه آغاز شد و حدودا دو هفته پیش به نقطه اوج این موج رسیدیم.

رئیس علوم پزشکی سمنان از 26 آبان‌ماه با 302 بستری به عنوان قله موج سوم کروناویروس در سمنان نام برد و اضافه کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی های گسترده و اجرای طرح محدودیت های هوشمند و همراهی های خوب مردمی این موج نیز دچار کاهش شده به طوری که امروز میزان بستری های ما در 6 شهرستان به 120 بیمار مشکوک به کرونا رسیده که موارد مثبت قطعی آنها حدودا 65 مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خطر سهل‌انگاری‌های احتمالی افزود: نباید اجازه دهیم که با ساده‌انگاری، وضعیت همه گیری مجددا به شرایط قبل برگردد و برای تحقق این مهم به همراهی مردم و همکاری رسانه‌ها نیاز داریم.

خطر رویارویی با موج‌های بلندتری از کووید19

دانایی با بیان اینکه پیک های احتمالی بعدی بدون شک بلندتر و خطرناک تر از پیک های قبلی خواهند بود بیان کرد: در جریان همه گیری آنفلوآنزا هم همین گونه بوده و تجربه نشان می دهد که در همه گیری‌ها همیشه موج‌های بعدی از خیزهای قبلی ویروس بلندتر هستند.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان یادآوری کرد: اگر همه مردم رعایت کنند احتمالا تا پایان سال با موج و پیک دیگری از کروناویروس روبرو نخواهیم شد اما اگر عادی‌انگاری شود و به توصیه ها و پروتکل ها کم توجهی شود احتمالا در بهمن‌ماه با پیک دیگری از این بیماری نوظهور مواجه خواهیم شد.

وی متوسط سن فوت شدگان کرونایی در جمعیت تحت پوشش را 72.1سال اعلام و اظهار کرد: 58 درصد قربانیان کرونا در استان مرد و 42 درصد نیز زنان بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه میانگین سنی استان بالاتر از کشور است افزود: همین جمعیت بالای سالمندان در استان سبب شده که میزان ابتلا در استان نیز بالاتر باشد.

وی متوسط سن بستری شده‌های کرونایی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه را 57 سال برشمرد و گفت: حدودا 65 درصد بستری‌های این دانشگاه حداقل از یک بیماری زمینه‌ای رنج می بردند.

کشندگی کرونا در سمنان بیشتر از میانگین کشوری است

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص دلایل نوسان بالا در آمار مرگ و میر استان و میزان گشندگی این ویروس اظهار کرد: میزان کشندگی کروناویروس در مجموعه تحت پوشش دانشگاه 4.1 درصد است که این شاخص در کشور حدودا 6 است. البته بدیهی است که هرگونه اظهارنظر قطعی در خصوص آمار مبتلایان و مرگ و میرها و برخی شاخص ها نظیر میزان کشندگی ویروس مستلزم عبور از همه گیری و پایان بیماری است.
این پزشک به جمعیت بالای سالمندان در این استان به عنوان عامل موثر در افزایش احتمالی مرگ های کرونایی نام برد و خاطرنشان کرد: بدیهی است که زمانی که میانگین سنی یک استان بالاتر است به همان نسبت ممکن است که بیماری های زمینه‌ای، سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی،دیابت، چاقی و ... نیز از فراوانی بیشتری برخوردار باشد. جدا از این همانطوری که می‌دانید ما با یک بیماری عالمگیری مواجه‌ایم که سرایت‌پذیری نسبتا قابل توجهی دارد و معمولا افرادی که بیشتر مبتلا می شوند، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند لذا میزان مرگ و میر نیز در چنین جمعیتی می تواند بیشتر باشد.

دکتر دانایی با اشاره به میزان بالای آزمایشات در این استان گفت: علوم پزشکی سمنان از نظر تعداد آزمایشات و تست های کروناویروس حائز رتبه دوم کشور شده و همکاران ما در بیماریابی‌ها عملکرد بسیار درخشانی داشتند. البته به نظر می رسد برای رسیدن به یک تحلیل درست باید نسبت مرگ و میرها به تست‌ها را سنجید نه اینکه این شاخص را با جمعیت شهرها مقایسه کنیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس از تعدد و کیفیت بالای زیرساخت های درمانی و آزمایشگاهی به عنوان یک عامل موثر در توفیق این دانشگاه در بیمار یابی و حجم بالای تست‌ها نام برد و گفت: خوشبختانه استان سمنان از نظر زیرساخت ها و امکانات بیمارستانی از شرایط مطلوبی برخوردار است ضمن اینکه در طول این 10 ماهه با پیگیری هایی که صورت گرفت امکانات بسیار خوب دیگری نیز در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه میزان بستری های کرونایی در استان به یک دوم ظرفیت تخت‌های استان هم نرسیده افزود: مجموعه 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه دارای بیش از 900 تخت بیمارستانی است که در نقطه اوج موج اخیر کرونا نیز حداکثر بستری‌های ما به 302 نفر رسید که کمتر از 50 درصد از ظرفیت بیمارستانی علوم پزشکی سمنان است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان همه باهم علیه کرونا سفر ممنوع رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علوم پزشکی سمنان تحت پوشش دانشگاه دورهمی ها نام برد همه گیری تر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اتوماسیون اداری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، یک مجموعه نرم‌افزاری یکپارچه است که برای بهبود عملکرد اداری دانشگاه و مکانیزه‌کردن فرایندهای سازمانی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار قادر است نیازهای تمامی رده‌های سازمانی مثل مدیر، دانشجو و حتی ارباب رجوع را پوشش دهد؛ به‌همین‌دلیل، از ابزارهای مهم دورکاری و فعالیت‌های آنلاین به شمار می‌رود. اتوماسیون اداری منجر به افزایش بهره‌وری کارکنان و تبدیل کار اداری به حالت الکترونیک و بدون کاغذ (Paperless) می‌ شود. آی‌کن قصد دارد تا در این مقاله، ویژگی و امکانات اتوماسیون اداری را برای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را شرح دهد.

امکانات یک اتوماسیون اداری برای دانشگاه‌های علوم پزشکی

باید با درنظرگرفتن تمامی ابعاد یک دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، سیستمی را طراحی کرد که دیگر کوچک‌ترین نیازی به سایر نرم‌افزارها وجود نداشته باشد. امکانات اتوماسیون اداری یک دانشگاه علوم‌پزشکی عبارت است از:

اتوماسیون اداری هم در بستر وب و هم در بستر موبایل قابل اجرا است.

قابلیت یکپارچه‎‌سازی سازمان از طریق دسترسی به اطلاعات نرم‌افزارهای دیگر مانند حسابداری، حضوروغیاب، کارگزینی و… را دارد.

اتوماسیون اداری، اطلاعات را به‌صورت یکدست در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت اعطای دسترسی به تمامی کاربران سازمانی تا پایین‌ترین سطح وجود دارد.

قابلیت پشتیبانی از امضای دیجیتال، PKI و SSL وجود دارد.

از مکانیزم‌های قوی اعتبارسنجی مثل Secure Token و Kerberis بهره‌مند است.

امکان پشتیبانی از امنیت اشتراکی وجود دارد.

اتوماسیون اداری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی واترمارک دارد تا از انتشار تصاویر نامه‌ها جلوگیری کند.

دارای یک رمزگذار قوی برای برنامه و داده‌ها است.

دارای قابلیت ایجاد فرم الکترونیک است.

دارای اپلیکیشن تلفن همراه برای چت سازمانی است.

دستیار هوشمند، بر عملکرد اتوماسیون اداری نظارت می‌کند.

اتوماسیون اداری آی کن برای دانشگاه‌های علوم پزشکی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

زمانی که وارد اداره‌ای می‌شوید، خواهید دید که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. هر بخشی یک دفتر و هرکدام از پرسنل میز مخصوص به خود را دارد. اوتوماسیون اداری نیز دقیقاً به همین شکل طراحی شده و قسمت‌های متفاوتی دارد.

کارتابل

کارتابل مثل میز شخصی کارمندان است. کاربر قادر است مشخصات فردی، فعالیت‌های جاری‌، اسناد در دسترس و شرح وظایف خود در کارتابل شخصی مشاهده کند. دانشجویان نیز می‌توانند کارتابل داشته باشند و وضعیت واحدهای اخذشده، نمرات دروس، نیمرخ تحصیلی و… مربوطه را در آن کنترل و مشاهده کنند. کارتابل هم به‌صورت آفلاین و هم به‌صورت آنلاین طراحی می‌شود.

دبیرخانه عادی و محرمانه

دبیرخانه عادی و محرمانه، امکان ایجاد ارتباط بین مراجعین و کارکنان را در قسمت مکاتبه و اسناد فراهم می‌کند. دبیرخانه، تمامی مدارک کاغذی را تبدیل به مدارک دیجیتال کرده و سپس، پردازش و آرشیو می‌کند. این قسمت از اتوماسیون، قابلیت ثبت خودکار نامه‌های صادره را در سازمان فراهم می‌آورد و باعث نظم بیشتر می‌شود. این بخش، نامه‌ها و اسناد اداری را در قالب پیامک، ایمیل، فکس، ECE و FCF ارسال و دریافت می‌کند؛ در نتیجه، ارتباطات سریع، شفاف و قابل پیگیری خواهند بود. دبیرخانه آی‌کن دارای امکان فراخوانی سرویس‌های سفارشی و پیاده‌سازی روند اختصاصی هر سازمان است.

بایگانی

ذخیره اسناد کاغذی در سازمان‌ها نیازمند بکارگیری هزینه و مکان مضاعف است. اتوماسیون اداری آی‌کن، اسناد و پرونده‌ها را با امنیت بالا ذخیره کرده و کنترل دسترسی را به امین سازمان می‌دهد. امکان ارجاع امانی برای افراد وجود خواهد داشت. گزینه جست‌وجوی پیشرفته در بخش بایگانی فعال بوده و دسترسی به اسناد تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است.

FCF یا پروتکل ارتباطی فرزین

پروتکل ارتباطی، امکان تبادل اطلاعات به‌صورت کارتابل به کارتابل بدون دخالت دبیرخانه را فراهم می‌کند. در این قسمت، فرستادن اسناد به صورت کدگذاری‌شده و فشرده امکان‌پذیر است. کارتابل مبدا می‌تواند عملکرد کارتابل مقصد را رهگیری کند؛ در نتیجه نیاز به تماس یا مراجعه حضوری برای پیگیری نخواهد بود. این بخش می‌تواند اسناد تکراری را به‌صورت هوشمند تشخیص دهد و مانع از ارسال آن‌ها شود.

دانشنامه سازمانی

عملکرد سازمان‌ها پر از تجربه و دانش برای کارکنان آن‌ها است. در اتوماسیون ادرای، فضایی برای قراردادن، انتقال و مدیریت این اطلاعات وجود دارد. این بخش از اتوماسیون دارای امکان دسته‌بندی، ذخیره و جست‌وجوی اطلاعات است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مدیریت جلسات

اتوماسیون اداری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی باید بتواند جلسه‌های آنلاین تشکیل داده و مدیریت کند. گاهی دانشجویان و اساتید تصمیم می‌گیرند تا دوره‌های آنلاین برگزار کنند. این‌امکان باید در بستر خود سیستم دانشگاه موجود باشد. آی‌کن بخش مدیریت جلسات را نیز در اوتوماسیون خود قرار داده‌است.

استفاده از اتوماسیون اداری آی کن برای دانشگاه‌های علوم پزشکی چه مزایایی دارد؟

مبتنی بر زیرساخت BPMS

بهبود ارتباط کارکنان و مراجعان

بهبود نظارت بر عملکرد سازمان

تهیه گزارش از فعالیت‌های سازمان با الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته

امکان تفویض سطح

کنترل دسترسی به اطلاعات براساس رتبه

افزایش دقت و بهره‌وری کارکنان

ذخیره وقت و هزینه

امکان ایجاد دفترچه تلفن سازمانی و شخصی

امکان مدیریت فایل‌ها

قابلیت تنظیم اعلان

امکان کنترل و تنظیم تقویم کاری

چرا اتوماسیون اداری آی کن برای دانشگاه علوم‌پزشکی، مناسب‌ترین و بهترین نوع خود است؟

اتوماسیون اداری درست مثل یک اداره مجازی است؛ باید بتواند کاغذبازی‌ها و کار ارباب‌رجوع را در همان فضا انجام دهد و اطلاعات و داده‌های خام را در خود نگه‌دارد. بدیهی است که چنین چیزی باید از امنیتی غیرقابل توصیف بهره‌مند باشد. آی‌کن دارای گواهی‌های امنیتی از ارگان‌هایی مثل افتا و دانشگاه مالک‌اشتر بوده و با بیش از ۲ دهه فعالیت، توانسته قسمت نرم‌افزاری بسیاری از ارگان‌های دولتی و غیردولتی را طراحی و تولید کند. اتوماسیون اداری آی‌کن به شکلی طراحی شده تا بیشترین کارایی را برای اداره داشته باشد و تا حد بسیار زیادی در هزینه‌ها و عملکرد سازمان تغییر ایجاد کند.

تجربه‌های موفق دانشگاه‌های علوم پزشکی در استفاده از اتوماسیون اداری آی کن

امکانات و ساختار اتوماسیون آی‌کن باعث شده تا بسیاری از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور از این سیستم استفاده کنند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارت است از دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، سمنان، اراک، خراسان جنوبی و شمالی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سیرجان، دزفول، جیرفت، ساری، مازندران و ده‌ها دانشگاه دیگر.

هزینه راه اندازی و پشتیبانی اتوماسیون اداری آی کن برای دانشگاه‌های علوم پزشکی

قبل از شروع اتوماسیون‌سازی، ابتدا باید میزان کاربران و نحوه عملکرد آن را برآورد کرد. به‌طور قطع، سیستمی که برای یک اداره کوچک خصوصی طراحی می‌شود، بسیار ساده‌تر از طراحی اتوماسیون برای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است. ازطرف‌دیگر، دانشگاه‌های گوناگون ظرفیت‌های متفاوتی را دارا هستند. براساس کاربران احتمالی، امکانات تعریف‌شده، میزان پشتیبانی، گستردگی بستر اتوماسیون و… قیمت تعیین می‌شود. شما می‌توانید با بررسی دقیق زیرساخت اداری خود و تماس با مشاوران ما از هزینه اتوماسیون خود مطلع شوید. همچنین، می‌توانید از سایت آی‌کن اقدام به سفارش و خرید نمایید.

سخن آخر

با اتوماسیون اداری در سازمان‌ها و حتی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، هیچ‌نیازی وجود ندارد که کلی هزینه، زمان و فضا صرف کنیم و درمقابل بازدهی کمی بگیریم. رایانه‌ای که در دست داریم، به شکل سرسام‌آوری با هزینه کمتر، بازدهی را چندین برابر می‌کند. تمامی هدف ما در آی‌کن، تجربه چنین‌بازدهی شگفت‌انگیزی است. مشاوران ما در آی‌کن آماده هستند تا به تمامی سوالات دانشگاه‌های علوم‌پزشکی پاسخ دهد و انتخاب را آسان‌تر کنند. درکنار این، می‌توانید با درخواست نسخه دمو رایگان از اتوماسیون اداری تصمیم درست‌تری بگیرید. همین‌حالا به‌سمت دنیای امن و مدرن گام بردارید.

سوالات رایج

آیا ورد از اتوماسیون اداری برای ویرایش اسناد پشتیبانی می‌کند؟

بله. هم ورد و هم ویرایشگرهای مرورگر از اتوماسیون اداری پشتیبانی می‌کنند.

چگونه می‌توان تفویض اختیار کرد؟

می‌توانید با کیلیک بر آیکون پیشخوان نسبت به تفویض اختیار اقدام کنید.

کدام نسخه از ورد برای اتوماسیون مناسب است؟

نسخه ۲۰۱۳ و بیشتر مناسب خواهدبود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6098265

دیگر خبرها

  • تبیین مولد سازی دارایی‌های دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد