Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق یک گزارشی در وبسایت «آکسیوس» آمریکا و وبگاه عبری‌زبان «والا»، رژیم صهیونیستی اخیرا تحرکاتی را برای فشار بر کنگره و سنای آمریکا جهت مصون ساختن مسئولان سودانی از هرگونه محاکمه‌ای در خصوص تروریسم و حقوق بشر، آغاز کرده است.

به نوشته العربی الجدید، مسئولان صهیونیستی از کنگره و سنای آمریکا خواسته‌اند تا با تصویب قانونی، خیال مسئولان سودانی از هرگونه محاکمه‌ای را راحت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست را در ابتدا مسئولان سودانی از صهیونیست‌ها خواسته‌اند.

«باراک راوید» روزنامه‌نگار اسرائیلی در این باره نوشت که پیشنهاد قانون مصونیت، بخشی از توافق سه‌گانه سودان، دولت آمریکا و رژیم اسرائیل برای عادی‌سازی روابط خارطوم و تل آوی بود و مسئولان صهیونیستی بیم این را دارند که در صورت عدم تصویب مصونیت مقامات سودانی تا تاریخ ۱۴ دسامبر، روند سازش با سودان متوقف شود.

بنابراین مقامات صهیونیستی در روزهای گذشته فشار بر نمایندگان کنگره و سنا را آغاز کرده‌اند و به نوشته این روزنامه‌نگار اسرائیلی، در صورت عدم تصویب قانون مصونیت مسئولان سودانی، نه تنها آثار منفی بر عادی‌سازی روابط با سودان خواهد گذاشت، بلکه توافقات سازش احتمالی در آینده با دیگر کشورهای عربی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

او سپس نوشت که یک مسئول صهیونیستی به او گفته است که اسرائیل میانجی خوبی برای حل مشکلات سودان در آمریکاست و با استفاده از این مزیت تلاش دارد دیگر کشورهای عربی را نیز به سمت سازش با خود بکشاند. صهیونیست‌ها در مذاکره با کشورهای آفریقایی دیگر نیز خود را به عنوان واسطه خوب برای حل مشکلاتشان در واشنگتن معرفی می‌کنند.

چندی پیش نیز وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی در گزارشی به امکان عادی‌سازی روابط با شش کشور آفریقایی پرداخت و مدعی شد که برای این کشورها هیچ چیزی مهم‌تر و با ارزش‌تر از این نیست که اسرائیل بتواند مسیر نزدیکی و همکاری بیشتر آن‌ها را با ایالات متحده آمریکا هموار کرده و منافع آن‌ها را در این راستا به پیش ببرد. (جزئیات بیشتر)

باراک راوید در ادامه گزارش خود نوشت که پس از رسانه‌ای شدن توافق آمریکا، سودان و اسرائیل، خانواده کشته شدگان حادثه ۱۱ سپتامبر شروع به مخالفت کرده و گفتند که باید حق آن‌ها برای شکایت علیه دولت خارطوم به علت کمک ادعایی به رهبران القاعده محفوظ بماند.

در این راستا هنگامی که یک هیأت صهیونیستی در دو هفته گذشته به سودان سفر کرد، همراه آن‌ها «آری لایتستون» مشاور حقوقی سفارت تل آویو در واشنگتن نیز حضور داشت. فردی که نقش ویژه‌ای در پشبرد توافق با سودان داشت و در این سفر «عبدالفتاح البرهان» نخست‌وزیر سودان از هیأت اسرائیلی خواسته بود تا مسأله مصونیت دولت خارطوم را در کنگره آمریکا به پیش ببرد.

روزنامه نیوزویک آمریکا نیز هفته گذشته خبر داد که «عبدالفتاح البرهان» در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به او هشدار داده است که در صورت عدم تصویب این قانون، سودان نیز روند عادی‌سازی روابط با رژیم تل آویو را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

با این حال، چند مقام صهیونیستی به راوید گفته‌اند که مسئولان سودانی با ادبیات هشدار آمیز با تل آویو سخن نمی‌گوید و تنها خواستار کمک به آن‌ها در واشنگتن هستند.

در انتهای این گزارش آمده به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی آمده است که دولت ترامپ و تعدادی از اعضای شاخص سنا و کنگره به صهونیست‌ه گفته‌اند که نگران تصویب قانون مصونیت دولت سودان نباشند.

سودان در ۲۳ اکتبر طی توافقی تحت نظارت آمریکا از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و به این ترتیب سودان سومین کشور پس از بحرین و امارات بود که سازش با این رژیم را اعلام کرد.  این توافق با مخالفت برخی احزاب حاکمیتی سودان و دیگر جریان‌های سیاسی و مدنی این کشور همراه شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان اسرائیل سازش آمریکا رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی مسئولان سودانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که مسؤولان این رژیم به این نتیجه رسیدند که در مذاکرات باید امتیاز بدهند و در جنگ غزه به بن‌بست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روسای ستاد ارتش، موساد و شاباک چند روز پیش به این توافق رسیدند که دادن امتیازات در مساله مذاکرات تبادل‌ اسرا امری ضروری است و پیشرفت در مذاکرات کنونی بعد از نشست این مقامات بوجود آمد.

طبق این گزارش، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به اسرائیل و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهد ماند.

در این گزارش آمده است مسؤولان امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیدند که رژیم‌شان در جنگ غزه به بن‌بست خورده است.

این در حال است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر توافقی برقرار نشود این رژیم وارد شهر رفح خواهد شد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون یک توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • نائومی کلاین: صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است/ رژیمی جعلی و نسل کش است
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • مسئولان به وعده صادق اقتصادی خود عمل کنند
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو