Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کشت و صنعت تربت حیدریه با اشاره به بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه های کشاورزی از تولید ۲۰ درصد چغندر قند شهرستان رشتخوار توسط این مجموعه خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، احمد هراتی بیان کرد: امسال سطح زیر کشت چغندر حدود ۱۷۰ هکتار است و پیش بینی می شود ۱۰ هزار تن محصول برداشت شود. سال گذشته نیز ۹ هزار تن چغندر قند از سطح مزارع این مجموعه برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اختصاص تمامی چغندر تولیدی به کارخانه قند تربت وابسته به آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برداشت این محصول از آبان ماه آغاز شده و حدود دو ماه به طول می انجامد.
مدیر کشت و صنعت تربت حیدریه ادامه داد: در سال جاری از ارقام روزیر، کاناریا، افسوس، آذر و مودکس استفاده شده که مقاومت خوبی نسبت به بیماری هایی همچون رایزومانیا و ریزکتونیا دارد.
هراتی با تاکید بر لزوم توسعه مکانیزاسیون در کشت محصولات کشاورزی تصریح کرد: امسال در برداشت چغندر از جدیدترین دستگاه های موجود در کشور استفاده شده است؛ در همین راستا برای ۵۰ درصد از سطح این مزارع از کمباین مخصوص بهره گرفته شده که برداشت روزانه از سطح ۱۵ هکتار از مزیت های این دستگاه به شمار می رود.
وی ادامه داد: ضمن این که کاشت محصول با استفاده از دستگاه بذرکار پنوماتیک به دلیل برخورداری کیفیت بالا انجام شده است.
هراتی با اشاره به بالا بودن میانگین تولید چغندر توسط کشت و صنعت تربت حیدریه از سطح شهرستان رشتخوار گفت: تعذیه به موقع به ویژه مصرف ریزمغزی ها، استفاده از پهباد برای تغذیه و کنترل به موقع علف های هرز از جمله مواردی می باشد منجر به افزایش تولید امسال شده است.
هراتی افزود: کاشت، داشت و برداشت به موقع، از جمله نقاط قوت تولید این محصول محسوب می شود که حدود ۳۰ درصد از آن در اسفند ماه سال گذشته کشت شد و همین امر باعث شد تا با استفاده از نزولات آسمانی، آبیاری و سبزی مطلوبی داشته باشیم.
مدیر کشت و صنعت تربت حیدریه درباره روش آبیاری این مزارع نیز خاطرنشان کرد: تمامی اراضی مذکور با استفاده از سیستم تحت فشار تیپ و بارانی آبیاری شده اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سال جهش تولید کشت و صنعت تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل