Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم پایانی جشنواره "گوهر فاطمی، عفاف و حجاب" در مشهد افزود: حجاب و عفت یک واقعیت اخلاقی است که در افراد بر حسب فطرت دینی و مبانی باورمندانه خودشان باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: انسانها بر اساس باور به خدا و معاد، دین‌دار هستند و دین مداری با قدرت و تحکم و اجبار ایجاد نمی‌شود و تابع باورمندی انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی خیال می‌کنند خدا و معاد است و برخی به آن باور دارند و بین خیال و باور فاصله است.

او اضافه کرد: خیلی از افراد مسلمان و شیعه اند و از نظر برنامه شعاری و ظاهری در سطح بالایی هستند اما وقتی در موقعیتی خاص قرار می‌گیرند هیچ تصلبی نسبت به ارزشهای دینی و ترک منکرات ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بی حجابی، مظهر منکرات و مظهر مبارزه با دین و مبانی اسلام است. وقتی یک زن بی حجاب با قیافه ناهنجار در عرصه اجتماعی ظاهر می‌شود احساس یک متدین این است که به او دهن کجی می‌شود.

علم الهدی افزود: نمی‌گوییم زنان را به زور با حجاب کنیم. حجاب ناشی از  باورمندی مبتنی بر احکام  شرعی است. انسان باید خدا را باور داشته باشد تا این حکم شرعی را انجام دهد و معتقد به مبانی آن باشد.

 وی ادامه داد: مساله در ولنگاری، بی عفتی، بی بند و باری و بی حجابی در جامعه است اگر بنا باشد این ولنگاری و بی حجابی به وجود آید اولین ضربه بزرگ آن بر پیکر دفاعی اسلام در جامعه است.

او افزود: در دفاع مقدس که رزمندگان و جوانان با استقبال به زیر آتش دشمن می‌رفتند بر اساس باورمندی آنها نسبت به دین بود و نتیجه آن این شد که با دست خالی دشمن و تمام دنیا را شکست دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بنا شد اصل عفاف و حجاب در جامعه از بین برود و یک بی حجاب با قیافه منکراتی خود نه تنها حد شرعی را زیر پا گذاشته است بلکه به صورت یک سم مهلک، دین مداری جوان را هدف گرفته و همچنین سم مهلکی برای جریان دفاعی کشور و اسلام است.

علم الهدی افزود: آن جوانی که با عشق دین می‌خواهد وجود خود را برای خدا، کشور و انقلاب فدا کند، فرد بی حجاب او را هدف گرفته است و او را به صورت فرد لائیک و لاابالی در می‌آورد و اصول اساس دین مداری و باورمندی او را با تحریک غرایز جنسی از او می‌گیرد.

وی ادامه داد:  حضرت زهرا(س) قبل از اینکه مظهر زهد باشد مظهر عفاف و حجاب است. چنانکه در برابر، یک پیرمرد به گونه‌ای صحبت می‌کرد که تُن صدایش مشخص نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:وی اضافه کرد: اگر حجاب شرعی و دقیق رعایت شود از بسیاری از مفاسد اجتماعی مصون و محفوظ خواهیم بود و هر مقدار که در عرصه های زندگی اجتماعی دقت کنیم که حجاب به صورت دقیق اجرا شود به همان مقدار، نسل و جامعه ما از مفاسد فاصله می‌گیرد.

علم الهدی افزود: باید در کانون خانواده و خارج از آن در بین اقوام و بستگان و سپس کل جامعه در عرصه مقابله با موضوع خانمان برانداز بی حجابی تلاش کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: جریانهای ضد دین هم در بین تمام شعائر دینی از مدتها قبل روی حجاب و عفاف تکیه کردند  در کشورهای لائیک در هیچ مظهری از مظاهر دینی جز حجاب مخالفت نمی‌کنند و این هم بر حسب دشمنی آنها با اسلام است که این دین را سنگلاخی در برابر خوی استکباری خود می‌بینند.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای ارتش اشاره و بیان کرد: در بسیاری از موارد و نارسایی‌ها وقتی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رصد می‌کنند ارتشیان و خانواده آنها دخالتی ندارند و این افتخار بزرگی برای این خانواده بزرگ است که رسالت دفاع از دین و انقلاب را به دوش می‌کشند.

وی اضافه کرد: محور اصلی حرکت دفاعی و ارزشی ما اسلام و ارزشهای اسلامی است و امروز نیروی دفاعی در دیگر کشورها حافظ مرز جغرافیایی و آب و خاک و هویت ملی آنهاست اما به برکت انقلاب اسلامی نیروهای نظامی و مسلح ما قبل از حفاظت از مرز و آب و خاک مدافع ارزشهای اسلام و تمام هویت دینی و اسلامی جامعه هستند که بالاتر از حفظ و دفاع از آب و خاک است.

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب سید احمد علم الهدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب سید احمد علم الهدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران روز عفاف و حجاب سید احمد علم الهدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور عفاف و حجاب دین مداری علم الهدی بی حجابی بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

دیگر خبرها

  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست