Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@19:15:35 GMT

۶ نشانه خاموش بیماری‌های کلیوی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۵۰۳۸

۶ نشانه خاموش بیماری‌های کلیوی

کلیه‌ها محل دفع سموم بدن هستند که اختلال در سلامت آنها در تمام بدن اثر می‌گذارد. نوشیدن آب کافی می‌تواند سلامت کلیه‌ها را تا اندازه‌ای تضمین کند. علائمی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید ممکن است در شناخت مشکلات کلیوی، زودتر شما را آگاه کند که از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید.

 

۱. تب و لرز

چارلز مودلین، اورولوژیست کلینیک کلیولند، می‌گوید که عفونت مثانه به طور معمول باعث تب نمی‌شود، بنابراین تب و لرز می‌تواند نشان از عفونت کلیه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۲. درد کشاله ران

مردان ممکن است درد عفونت کلیه را در اعماق کشاله ران احساس کنند. دکتر مودلین می‌گوید: «وقتی ما به عنوان جنین در رحم هستیم، کلیه‌های ما در قسمت پایین بدن ما ایجاد ‌شدند و سپس بالاتر آمدند، ولی رگ‌های عصبی ما، درد کلیه را در قسمت پایین حس می‌کند.»

 

 

۳. کمر درد

کلیه‌ی بیمار متورم خواهد شد. دکتر مودلین می‌گوید که کلیه‌ی متورم به رگ‌های عصبی کمر فشار می‌آورد و ممکن است شما را در تشخیص منبع درد به اشتباه بیندازد که منبع درد را رگ سیاتیک کمر تشخیص دهید.

 

۴.  تکرر ادرار

عفونت بافت‌های مثانه منجر به منقبض‌ شدن ماهیچه‌های مثانه می‌گردد. در نتیجه مجبور می‌شوید زودتر از حد معمول به مثانه خود را خالی کنید. اگر عفونت مثانه به موقع درمان نشود به کلیه‌ها می‌سد و آنها را از کار میندازد.

 

۵. درد هنگام ادرار

عفونت کلیه موجب التهاب در مجرای ادراری می‌شود. باکتری‌ها فقط به بافت مثانه و کلیه‌های شما حمله نمی‌کنند، دکتر مودلین توضیح می‌دهد: «آنها به بافت و انتهای عصب دستگاه ادراری شما نفوذ خواهند کرد و گیرنده های درد منطقه را فعال می‌کنند.»

 

۶. خون در ادرار

اکثر عفونت‌های کلیوی با باکتری‌هایی که از مثانه به کلیه‌ها رفتند ایجاد می‌شوند. از آنجا که زنان پیشابراه کوتاه تر از مردان دارند، آنها در معرض خطر بالاتری برای بیماری‌های کلیوی هستند.

 

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تب و لرز کمر درد کلیه ها کلیه ها کلیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟