Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر از معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی خبر داد.

مصدق کشاورزی با تشریح ضوابط این معافیت، اظهار کرد: براساس بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده  (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اجرای این بند از قانون بودجه نقشی مؤثر در ارتقای شفافیت عملکرد مؤسسات خیریه خصوصی و مردم‌نهاد را خواهد داشت.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر خاطرنشان کرد: مؤسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود

کشاورزی بیان داشت : شناسه پرداخت مربوط به هر کمک نقدی به هر شخص حقیقی، کدی 24 رقمی است که سه رقم نخست آن عدد 110 است، ارقام چهارم تا چهاردهم را ارقام شناسه ملی یازده رقمی موسسه تشکیل می‌دهد و ارقام پانزدهم تا بیست و چهارم،  (بدون صفر) شماره تلفن همراه مدیرعامل مؤسسه خیریه خواهد بود. و نمونه‌ای از شناسه پرداخت درج شده در حواله الکترونیک پرداخت کمک نقدی از سوی یکی از موسسات خیریه کشور به صورت زیراست:

کشاورزی اضافه کرد: با توجه به اینکه دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی است این مؤسسات و سازمان‌ها در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانند سؤالات به وجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.irارسال تا همکاران در وزارت متبوع در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفاه اجتماعی سازمان ها مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود

علی رضایی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به جزئیات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و اخذ مالیات از ۴ دارایی مسکن، طلا، ارز و خودرو بیان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در طی سال‌های اخیر مردم با آن روبرو بوده، شکل گیری بازار سفته بازی است؛ این بازار باعث شده تا قیمت برخی از دارایی‌ها از جمله ارز، طلا ،مسکن و خودرو به دلیل ورود به بازار سفته بازی، افزایش پیدا کرده و آثار تورمی آن به شدت بر معیشت مردم اثر منفی گذارد.

وی تاکید کرد: برای اینکه این موضوع برطرف شده و مشکلات در این بخش از جلوی راه برداشته شود، موضوع بحث مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سفته بازی و سوداگری بیان کرد: مفاد این طرح و قانون هیچ ارتباطی با آحاد مردم ندارد. بنده این موضوع را به صراحت اعلام می‌کنم که اساس این مالیات، بر رویکرد سفته بازی و سوداگری است و حتی یک درصد مردم هم شامل این قانون نخواهند شد.

رضایی با بیان اینکه مجوز معاملات خودرو و واحدهای مسکونی اساساً به تعداد اعضای خانوار در قانون داده شده و خانوارها می توانند در کوتاه و بلند مدت معاملات خودشان را انجام دهند، گفت: اساساً مردم ما مشمول این قانون نخواهند شد؛ حتی بنده باید به این نکته اشاره کنم که متمکنین جامعه هم مشمول این قانون نمی‌شوند. این در حالی است که این قشر از جامعه حتی به تعداد فرزندان خودشان خودرو و ملک در اختیار دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مالیات بر سوداگری و سفته بازی اساساً به توده‌های مردم و حتی متمکنین هم اصابت نمی‌کند و فقط بازار سفته بازی، دلالی و سوداگری را زیر ذره‌بین قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند