Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تهران» با قید یک فوریت از سوی کمیسیون شهرسازی و معماری با امضاء ۱۴ عضو شورا، مورد بررسی قرار گرفت.

محمد سالاری در خصوص دلایل ارائه این طرح گفت: متاسفانه طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران به صورت یکپارچه برای کل مناطق شهر تهران تدوین و تصویب شده است و این یکی از چالش ها و مشکلات اساسی طرح تفصیلی شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محدوده ها، مناطق و محلاتی در شهر تهران وجود دارند که مقتضیات، وضعیت کالبدی و ظرفیت ها و تهدیدات آن ها با سایر محلات و مناطق متفاوت است، اظهار داشت: به عنوان مثال منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی شهر تهران که بخش عمده بافت تاریخی و میراثی شهر در این محدوده قرارگرفته است نیز در طرح تفصیلی شهر تهران ملزم به اجرای ضوابط پارکینگ مانند سایر مناطق شده، این در حالیست که از طرفی ملزم به تسریع در احیاء، نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده شده، در حالیکه به دلیل ملزم شدن به احیا و مرمت بناهای تاریخی، امکان بازگشایی معابر و امکان تامین پارکینگ در این منطقه وجود ندارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: مجموعه این چالش ها و مشکلات، همچنین مساله بازار تهران به وسعت ۱۱۲ هکتار با چالش های خاص خود و مجموعه سکونتگاه های اطراف بازار تهران که تبدیل به انبار شده و شهرداری تهران باید نسبت به جابجایی آن ها اقدام کند و طرح تفصیلی راهکاری برای این جابجایی پیش بینی نکرده است موجب شد ما در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا مبتنی بر ناکارآمدی طرح تفصیلی یکپارچه فعلی برای حل مشکلات منطقه ۱۲ و کم توجهی به ملاحظات تاریخی در تدوین سیاست ها و ضوابط طرح تفصیلی، ناهمخوانی فرم توده گذاری و سطح اشغال ساختمان ها با ضوابط طرح تفصیلی یکپارچه، کاهش جمعیت در این منطقه به واسطه کاهش ارتقاء ارزش سکونت و بروز پدیده شب مردگی، سطح قابل توجه بافت فرسوده در منطقه ۱۲و ناکارآمدی سیاست‌های مشوق نوسازی و احیای بافت، لزوم تهیه طرح ها و برنامه های موضعی و موضوعی متناسب با نقش مرکز تاریخی، لزوم حفاظت، مرمت، بهسازی و تجهیز میراث فرهنگی سطح منطقه و لزوم ساماندهی و احیای محورهای ویژه به منظور تقویت کریدورهای دید و منظر و … نسبت به ارائه طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تهران» با قید یک فوریت اقدام کنیم.

در نهایت این طرح با رای ۱۵ نفر از اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

کد خبر 5090998

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران بازار تهران طرح تفصیلی محمد سالاری شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش امداد رسانی شهرداری قوه قضاییه سامانه بارشی شهر تهران کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی وضعیت راهها روز دانشجو شهرداری تهران طرح تفصیلی شهر تهران منطقه ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر