Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:02:44 GMT

توضیحاتی درباره بودجه نهاد ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۵۹۹۰

توضیحاتی درباره بودجه نهاد ریاست جمهوری

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر اسماعیل‌آبادی در واکنش به خبر برخی سایت‌ها درباره آنچه «افزایش ۸۳۹ درصدی بودجه نهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال ۱۳۹۲» عنوان شده، با تاکید بر اینکه بودجه نهاد ریاست جمهوری شفاف‌سازی شده است، گفت: در این لایحه، ردیف‌های بودجه‌ای نهاد در یک ردیف اصلی ادغام و ردیف‌های متفرقه حذف شده و این بودجه با توجه به کسری بودجه حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی سال جاری نهاد کاملا صرفه‌جویانه و حداقلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری و مالی نهاد ریاست جمهوری توضیح داد که بودجه سالجاری نهاد نسبت به سال گذشته به میزان ۸ درصد افزایش یافت که حتی در مقایسه با رشد قانونی میزان حقوق و مزایای قانونی کارکنان ناکافی است.

اسماعیل آبادی در پاسخ به پرسشی درباره ردیف‌های متفرقه و دلایل حذف و ادغام همه ردیف‌های تابعه در اختیار نهاد در یک ردیف اصلی اظهار کرد: بنابر رویه مورد عمل در زمان قبل از استقرار دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نهاد ریاست جمهوری علاوه بر ردیف اصلی از سایر ردیف‌های متفرقه در اختیار سازمان برنامه و بودجه نیز بهره‌مند می‌شود.

وی گفت: به عنوان مثال در سال ۱۳۹۲ که در خبر برخی از سایت‌ها نیز به آن اشاره شده، بودجه ردیف اصلی نهاد ۵۰ میلیارد تومان بوده، اما نهاد علاوه بر این رقم، جمعا از ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تحت عنوان ردیف‌های متفرقه بهره‌مند شده است به عبارت دیگر حدود ۴ برابر بودجه اصلی تحت عناوین سایر ردیف‌های متفرقه برای نهاد بودجه اختصاص می‌یافته است.

معاون اداری و مالی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: به تدریح طی سنوات گذشته در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و به منظور استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و افزایش شفافیت بودجه و صورت‌های مالی، نسبت به حذف ردیف‌های متفرقه و ادغام همه ردیف‌های تابعه در اختیار نهاد در یک ردیف اصلی اقدام شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی علی اکبر اسماعیل آبادی معاون اداری و مالی نهاد ریاست جمهوری بودجه 1400 لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد