Web Analytics Made Easy - Statcounter


سردار جلالی تشریح کرد

نقش سردار دکتر زارعی در ارتقای توان پدافند سایبری و شیمیایی کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سردار دکتر زارعی در ارتقای توان پدافند سایبری و شیمیایی کشور، نقشی تاثیرگذار ایفا کرده است.
به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگویی به تشریح اقدامات سردار دکتر علی اصغر زارعی در این سازمان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرحوم دکتر سردار زارعی دارای تجارب ارزنده‌ای از دوران دفاع مقدس بودند، تصریح کرد: سردار دکتر زارعی تحصیل کرده دانشگاه نفت آبادان بودند و با شروع جنگ از همان آبادان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

سردار جلالی با بیان اینکه با توجه به تخصص ایشان در حوزه مخابرات و الکترونیک، منشا اقدامات درخشانی در سمت جانشین و سپس فرمانده الکترونیک و مخابرات جنگال سپاه بودند، افزود: اقدامات سردار دکتر زارعی در دوران دفاع مقدس، نقش بسیار برجسته‌ای در کشف و شنود مذاکرات دشمن در میدان جنگ و همچنین برقرار ارتباط خوب برای عملیات‌های مختلف رزمندگان اسلام داشت.

نقش سردار زارعی در دوران دفاع مقدس

وی با بیان اینکه سردار دکتر زارعی، در تربیت نیروهای متخصص در حوزه مخابرات و الکترونیک نیز خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی داشته‌اند، تصریح کرد: همین تربیت نیروهای متخصص بود که در اوج دفاع مقدس که دشمن از شبکه‌های بی‌سیم بسیار پیشرفته که غربی‌های در اختیارشان قرار داده بودند بهره می‌برد، با استفاده از تخصص خود در رمزشکنی بسیار پیشرفته، کمک بسیاری به رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سابقه سردار زارعی به عنوان رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع) و همچنین حضور ایشان به عنوان رئیس بسیج اساتید از ایشان یک شخصیت دارای اشراف علمی بالا در حوزه های مختلف ساخته بود، تصریح کرد: سابقه ایشان در 2  دوره نمایندگی مجلس نیز ایشان را صاحب تجارب ارزنده‌ای کرد و همین امر سبب شد تا با ورود ایشان به سازمان پدافند غیرعامل کشور، توانستیم از تخصص ایشان در حوزه سایبری، الکترونیک و الکترو مغناطیس و همچنین پدافند پرتوی استفاده کنیم.

تجارب ارزنده سردار زارعی و ارتقای توان پدافند سایبری و شیمیایی

سردار جلالی تصریح کرد: در سال گذشته که تمرکز تهدیدات کشور در حوزه سایبری بود تجارب ارزنده ایشان در کنار برگزاری ۱۵۰ مانور تخصصی پدافند سایبری در دستگاه ها، سبب شد تا بخش زیادی از آسیب پذیری‌ها کشف و احصا شود تا با رفع آن از بروز خسارت های احتمالی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: همچنین توجه و پیگیری‌های سردار دکتر زارعی در مورد اقدامات پیشگیرانه در حوزه شیمیایی، نقش بسزایی در ارتقای توان پدافند شیمیایی صنایع ما داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه، اخیر شاهد دو ثلمه بزرگ به حوزه پدافند غیرعامل کشور بودیم. یکی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده بود که عمده اقدامات این شهید عزیز در حوزه ارتقای بازدارندگی و پدافند غیرعامل کشور بوده است. اقدامات ایشان در مرکز عمل کلی پدافند غیرعامل کشور و ساخت تجهیزات پدافندی در حوزه پدافند زیستی، پرتوی و شیمیایی کمک بسیاری به بحث ارتقای تاب آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور در حوزه‌های مختلف کرده است. ثمله دیگر نیز درگذشت سردار دکتر علی اصغر زارعی بود که حضور ایشان در مقام جانشینی سازمان پدافند غیرعامل همواره حلال مشکلات و چالش‌هایی بزرگ بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ابزار امیدواری کرد شاگردانی و جوانانی که زیرنظر این دو عزیز از دست رفته تربیت شده و آموزش دیده‌اند، ادامه دهندگان شایسته راه ایشان در راه اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار جلالی پدافند غیرعامل دفاع مقدس پدافند سایبری رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ارتقای توان پدافند تجارب ارزنده سردار جلالی سردار زارعی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با کارکنان و مسئولان حراست دارای حداقل ۳ فرزند این دانشگاه با بیان اینکه میزان زاد و ولد سالانه در این استان رو به کاهش بود، گفت: رشد منفی بالای ۱۰ درصدی کاهش موالید در گیلان طی ۲ سال پیش نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

او افزود: از شیب تند کاهش زاد و ولد در استان کاسته شده، اما همچنان اقدامات ترویجی، فرهنگی و حمایتی در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: مسئله ترویج فرهنگ فرزندآوری علیرغم حائز اهمیت بودن در نظام سلامت و آینده کشور و استان، متأسفانه توسط عده‌ای معدود و غافل، به سخره گرفته می‌شود.

دکتر آشوبی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر در گیلان متولد می‌شوند و پیش بینی می‌شود شمار زاد و ولد در این استان رو به افزایش باشد، گفت: زمانی سیر زادآوری در گیلان صعودی خواهد شد که زادآوری در این استان حداقل به مرز ۳۲ هزار تولد در سال برسد.

در این نشست خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند دغدغه‌ها، تجربیات و راهکاری‌های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تبیین و تشریح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است