Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:12:11 GMT

آتش سوزی در کارگاه شارژ گاز مایع

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۶۲۲۲

ملکی از آتش سوزی در یک کارگاه شارژ و نگه داری گاز مایع در خیابان کارگر جنوبی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۹:۴۸ دقیقه صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه شارژ و نگه داری گاز مایع در خیابان کارگر جنوبی پایین‌تر از رازی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو ایستگاه آتش نشانی در زمان ۳ دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان قدیمی دو طبقه که در طبقه همکف آن یک مغازه حدودا ۲۵ متری بود که محل نگه داری انواع سیلندر‌های گاز مایع بود و حدود ۲۰ تا ۲۵ سیلندر ۱۱ کیلویی و حدود ۱۰ عدد سیلندر ۵۰ کیلویی در آن وجود داشت.

وی ادامه داد:وقتی آتش نشانان به محل رسیدند تعدادی از این سیلندر‌ها شعله ور بودند که آتش به دیوار مغازه سرایت کرده بود و همچنین آتش در آستانه‌ سرایت به بقیه سیلندر‌ها بود. هر لحظه امکان اینکه از شدت آتش و حرارت انفجاری رخ دهد، وجود داشت؛ اطلاعات اولیه حاکی از این بود که طبقه‌ بالا ساکنی ندارد و خالی است.

ملکی تصریح کرد: آتش نشانان عملیات را آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن، مشغول تخلیه‌ سیلندر‌هایی شدند که هنوز درگیر آتش سوزی نشده اند و در نهایت با تلاش بسیار همزمان در وضعیتی که خطر هم داشت موفق شدند آتش را خاموش کنند و از گسترش بیشتر آتش که خودش باعث تخریب چند مغازه اطراف هم میشد، جلوگیری کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:دو نفر از کسانی که در مغازه مشغول کار بودند و از ناحیه سر وصورت دچار سوختگی شدند که تحویل عوامل اورژانس شدند. در چند ماه گذشته هم چند مورد آتش سوزی و انفجار در این کارگاه‌ها که معمولا اصولی ایمنی را هم رعایت نمی‌کنند، شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در این مغازه چند خاموش کننده هم مشاهده شد، ولی به گفته‌ی کسانی هم که در محل بودند حتی فرصت استفاده از این خاموش کننده را هم پیدا نکرده بودند، دقیقا معلوم نیست، ولی باید ببینیم که چیدمان سیلندر‌ها درست نبوده یا آنقدر سریع این اتفاق افتاده که اجازه‌ی استفاده از خاموش کننده را نداشته اند و شاید هم اصلا استفاده از این خاموش کننده‌ها را بلد نبوده اند.

وی گفت: به هر حال ظرفیت و استفاده از خاموش کننده‌ها در آن لحظه وجود نداشته و تقاضا می کنم این گونه از مشاغل پرخطر به خارج از بافت‌های مسکونی منتقل شود. اگر چند عدد از این سیلندر‌ها منفجر می‌شد می‌توانست با تلفات جانی یا با تخریب ساختمان‌های اطراف مواجه شویم که به لطف خدا و زحمت آتش نشانان از این اتفاق جلوگیری شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی آتش سوزی کارگاه شارژ گاز مایع لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی خاموش کننده سیلندر ها آتش نشانی گاز مایع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

ضربان‌ساز‌ها دستگاه‌های الکترونیکی در دنیای پزشکی هستند که اطمینان حاصل می‌کنند قلب کاربر به شکل نرمال کار می‌کند. اگر ریتم قلب ضعیف شود، ضربان‌ساز با افزایش جریان الکتریکی موجب می‌شود تا قلب به ریتم اصلی خود بازگردد. هر زمان که لازم باشد، ضربان‌ساز تلاش می‌کند و در صورت لزوم پالس‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد تا فرد زندگی نرمالی را تجربه کند. ضربان‌ساز برای ایجاد پالس به برق نیاز داشته و این انرژی از طریق یک خازن تامین می‌شود که باید سریع شارژ و تخلیه شود. این انرژی الکتریکی باید به اندازه کافی باشد تا برای تنظیم مجدد قلب مناسب باشد.

مین دوک نگوین و همکارانش برای بهبود ذخیره‌سازی انرژی، روی طراحی جدیدی برای خازن‌ها کار می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند میزان انرژی از دست رفته بعد از هر بار شارژ/دشارژ را کم کنند و تعداد دفعاتی که خازن با اطمینان شارژ یا تخلیه می‌شود را افزایش دهند.

مین دوک نگوین می‌گوید: «ضربان‌ساز باید با ضربان قلب شما همگام باشد، بنابراین باید بتواند تا میلیارد‌ها بار شارژ و تخلیه شود. در غیر این صورت، شما باید هر چند ماه یکبار ضربان‌ساز را تعویض کنید.»

نگوین و تیمش روی نوعی خازن کار می‌کنند که از چندین لایه نازک از مواد مختلف استفاده می‌کند. آن‌ها با افزودن لایه‌ها توانستند راندمان را به بیش از ۹۰ ٪ افزایش دهند. این بدان معنی است که کمتر از ۱۰ ٪ از بار الکتریکی مورد استفاده برای شارژ را از دست می‌رود. این طراحی جدید دو برابرکمتر از طراحی‌های قدیمی انرژی از دست می‌دهد. این دستگاه در محدوده دمایی گسترده ۲۵ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد کار می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ میلیارد بار شارژ و تخلیه کند. در واقع این دستگاه می‌تواند تا ۳۰۰ سال عمر کند.

نتایج یافته‌های آن‌ها در قالب مقاله‌ای با عنوان “Towards Design Rules for Multilayer Ferroelectric Energy Storage Capacitors – A Study Based on Lead-Free and Relaxor-Ferroelectric/Paraelectric Multilayer Devices” در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان