Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر نوری شادکام عصر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر پایه هماهنگی های انجام شده با اداره راه و  شهرسازی شهرستان مبنی بر امکان نام نویسی متقاضیان مسکن در حوزه کارگری، تعدادی از این افراد از سوی کارفرما معرفی شدند و برخی هم با مراجعه به اداره تعاون ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: در فرآیند ثبت نام، اطلاعات کارگران متقاضی و افراد تحت تکفل آن‌ها دریافت و برای انجام مقدمات پالایش ، اطلاعات متقاضیان به اتاق تعاون استان یزد ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول، اتاق تعاون که به عنوان کارگزار در حوزه مسکن کارگری تعیین شد پس از بررسی اولیه، اطلاعات متقاضیان را جمع آوری و به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرد .

نوری شادکام اقزود پس از تعیین متقاضیان واجد شرایط از سوی وزارتخانه و اعلام اسامی آنها به اتاق تعاون ، بحث تامین زمین در شهرستان ، انعقاد قرارداد با انبوه سازان و تامین مصالح مورد نیاز بدون واسطه و با قیمت مناسب  از سوی اتاق تعاون استان  پیگیری می‌شود.

رییس اداره تعاون بافق با اعلام اینکه شرایط واگذاری مسکن کارگری همان شرایط مسکن طرح اقدام ملی است افزود: بعد از نهایی شدن  فرایند پالایش، به متقاضیان واقعی و واجد شرایط از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید به ازای هر قطعه زمین ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند، افزود: به هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت با سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۱۲ ساله از سوی بانک عامل پرداخت می‌شود.

فرآیند ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شد که در اجرای این طرح ۱۴۰ سهمیه برای واگذاری به افراد واجد شرایط در این شهرستان اختصاص یافت.

معاون عمرانی فرمانداری بافق مهرماه امسال گفته بود: در مجموع ۵۲۰ نفر در سامانه  ثبت نام و تا پایان شهریور ماه ۹۹ ،  ۱۰۲ نفر در بانک حساب افتتاح کردند.

به گفته مصطفی فتاحی از مجموع افرادی که حساب افتتاح و پرونده آن‌ها تکمیل شده است، ۷۲ نفر وجه مورد نیاز را واریز کردند.

 به اظهار وی ، در شهرستان بافق، محدودیتی برای واگذاری زمین در طرح اقدام ملی به متقاضیان وجود ندارد و در سه گروه جمعتیی کارگران، فرهنگیان و نیروهای نظامی ثبت نام انجام می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی در چارچوب کمک به تامین منازل مسکونی، طرح «اقدام ملی تامین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برنامه‌ریزی کرده است که ثبت‌نام از متقاضیان در ۱۰  استان از ۲۰ آبان ۹۸ در ایران آغاز شد.

همچنین ۵۰۰ نفر از جوانان متاهل بافق که بدون خانه بودند در طرح مسکن مهر شهرستان صاحب منزل شده‌اند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد ، هزینه های زندگی حدود ۷۰درصد جمعیت این منطقه وابسته به فعالیت در معادن است .

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی طرح اقدام ملی مسکن بافق مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی طرح اقدام ملی مسکن بافق مسکن سازمان تامین اجتماعی طرح اقدام ملی مسکن بافق مسکن اخبار کنکور طرح اقدام ملی اتاق تعاون ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در بازدید از  روستای قطرم بافق گفت: شش واحد مسکونی نیاز به مرمت و بازسازی دارند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته است. 

او افزود: از محل صندوق بیمه حوادث و مسئولیت‌های اجتماعی نیز پیگیر هستیم که برای جبران خسارت سیل، کمک کنند. 

.ی گفت: مجموعه دهیاری و بخشداری مرکزی بافق، برای رفع مشکلات باغداران اقدام خواهند کرد و تسهیلاتی هم جبرای خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود

ملک زاده ادامه داد:  زیرساخت‌های طراحی شده جوابگوی سیلاب نبوده است که مقرر شد به صورت اضطراری از ظرفیت ماشین آلات دستگاه‌ها استفاده شود تا وضعیت آرام شود،خوشبختانه قطعی برق و مشکلی در آب وجود ندارد، تنها در راه دسترسی مشکل وجود دارد که دستگاه‌های مربوطه در حال اقدام برای حل مشکل هستند.

نادریان زاده مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد نیز گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند، پرداخت می‌شود.

او گفت: در بررسی اولیه مشاهده شد که ۶ منزل مسکونی تخریب و ۳۵ دیگر نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است که نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

او افزود: اعتبار واحد‌ها از بنیاد مسکن استان تامین و به منظور ترمیم مسائل زیربنایی و راه دسترسی بعد از برگزاری جلسه در استان تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

نادریان زاده همچنین از پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بصورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند خبر داد و گفت: مالکین منازلی که بصورت کامل تخریب شده است از تسهیلات ۲۵۰ میلیونی قرض الحسنه و ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض می‌توانند بهره‌مند شوند.

پس از جاری شدن سیل در روستای قطرم بافق، مسئولان استان از جمله مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد و همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعخ و دیگر اعضای ستاد بحران، چندین مرتبه از این روستا بازدید کردند. 

همچنین در جلسات و نشست‌های متعدد برای رفع مشکلات روستا و روستاییان، گردهم آمدند تا هرچه زودتر اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی پل‌ها، زیرساخت‌ها و معابر انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق