Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@18:14:03 GMT

عمر مفید هر ماسک چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۶۵۰۱

عمر مفید هر ماسک چقدر است؟

رضا منتظری متخصص بیماری‌های عفونی درباره مفید ماسک افزود: بیشترین ضرورت استفاده از ماسک، در مکان‌های عمومی به ویژه مکان‌های سربسته و گروهی است. استفاده از ماسک در کاهش انتقال کرونا و قطع زنجیره انتقال موثر است و ماسک‌ها باید یکبار مصرف باشند.
عمر مفید ماسک‌های جراحی پنج ساعت است

وی در خصوص عمر مفید ماسک‌های جراحی و زمان موثر برای استفاده از آن‌ها اظهار داشت: ماسک‌های جراحی یک بار مصرف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر مفید استفاده از ماسک‌های جراحی حدود پنج ساعت یا حداکثر یک روز کاری است و باید روزانه عوض شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، تاکید کرد: ماسک‌های جراحی نباید شست و شو داده شده و برای بار دوم استفاده شوند. با شست و شوی ماسک‌های جراحی به دلیل بازشدن منافذ الیاف موجود در ماسک و همچنین تغییر در ساختار آن، قابلیت تاثیرگذاری ماسک از بین می‌رود.
ماسک ان ۹۵ روزانه تعویض شود

منتظری با بیان اینکه ماسک ان ۹۵ از لحاظ کاربردی بهتر از ماسک‌های جراحی است، ادامه داد: مدت زمان استفاده از این ماسک باید یک روز باشد و قابل استفاده مجدد در روز‌های دیگر نیست، این نوع ماسک به دلیل داشتن فیلتر احساس خفتگی به فرد نمی‌دهد.
ماسک پارچه‌ای قابلیت چند بار استفاده را دارد

این پزشک در خصوص نحوه استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای هم گفت: برخی از ماسک‌های پارچه‌ای قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارند. ویروس کرونا در مقابل مواد شوینده بسیار ضعیف است و افراد می‌توانند به دفعات متعدد از آن‌ها استفاده کنند. به این صورت که بعد از هر بار مصرف برای جلوگیری از گسترش و پخش این ویروس یا سایر میکروب‌ها آن را به خوبی با مواد شوینده و آب گرم با دمای بالا شست و شو دهند.

منتظری با بیان اینکه ماسک‌های پارچه‌ای از جنس نخی یا ... را می‌توان با آب داغ و مواد شوینده در ماشین لباسشویی شست و شو داد، تصریح کرد: همچنین می‌توان ماسک پارچه‌ای را با استفاده از آب گرم و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه به صورت دستی شست و تا زمان استفاده در یک جای مناسب و تمیز نگهداری کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک به تنهایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر نیست، تاکید کرد: اقشار مختلف جامعه باید از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده، به مکان‌های شلوغ نروند و فقط در موارد ضروری، از منزل خارج شده و به میزان ۲ متر از دیگران فاصله بگیرند. مشارکت مردم در مهار کرونا بسیار تاثیرگذار است و کشور را زودتر از حالت بحران این بیماری خارج می‌کند.

به گفته منتظری، باید استفاده از ماسک به همراه شستشوی مکرر و مناسب دست انجام شود و در مورد استفاده نامناسب از ماسک مانند دست زدن به آن و عدم شستن دست‌ها قبل و بعد از استفاده از ماسک، خطر انتقال ویروس افزایش می‌یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماسک کرونا شیوع ویروس کرونا ماسک عمر مفید ماسک ماسک جراحی پارسی خبر استفاده از ماسک ماسک های جراحی عمر مفید پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت