Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: دو مصوبه ساماندهی کنکور در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه صد و چهل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور برای سال ۱۴۰۰ نیست و داوطلبان کنکوری هیچ نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: وظیفه ماست که به موضوع ساماندهی کنکور وارد شویم چرا که ما نگران وضعیت نسل آینده کشور هستیم و زمان اجرایی شدن تغییر شیوه پذیرش در کنکور را در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بحث کنکور چندین دهه در کشور ما مطرح بوده و علاوه بر مضرات فوایدی هم داشته است و برای اصلاح آن باید صبر کافی داشته باشیم.

کبگانیان افزود: برای اجرای این مصوبات با تمام دستگاه‌های مربوطه مثل وزارت‌خانه‌های مرتبط، مجلس شورای اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی شده است.

وی بیان کرد: محوریت کار ساماندهی کنکور با شورای عالی انقلاب فرهنگی است. امروز دو مصوبه جدید برای ساماندهی کنکور بررسی و تصویب شد؛ دو سیاست قبلی جدا شدن سنجش از پذیرش و تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی بود و سیاست شماره سه کنکور پذیرش دانشجویان در دوره‌های کاردانی پیوسته صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

کبگانیان گفت: متقاضیان تحصیل در دوره کاردانی در مواردی با مشکلاتی رو به رو شده بودند به عنوان مثال چند دانشگاه مثل آزاد و فنی و حرفه‌ای برای افرادی که در فنی و حرفه‌ای تحصیل کرده بودند و می‌خواستند در کاردانی پیوسته شرکت کنند شرط شرکت در کنکور را گذاشته بودند و  بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی تبلیغات بی حد و حصر موسسات کنکوری در صدا و سیما و اکثر رسانه هاست و امروز مصوب شد که جلوی تبلیغات موسسات کنکوری بدون مجوز گرفته شود

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کبگانیان شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی کشور ساماندهی کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی کشور ساماندهی کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی