Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش مهر، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تولید داروی کرونا در کشور اظهار کرد: داروی ایورمکتین یک داروی قدیمی است که چندین دهه است در دنیا استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دارو به لحاظ شناسایی از عوارض جانبی و تأثیر دارو به عنوان ضد انگل کاملاً پذیرفته شده است، افزود: دارو مصارف حیوانی گسترده‌ای داشته و در انسان هم محدود استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فاز دوم موج کرونا در دنیا تحقیقات جدیدی روی استفاده محدود از این دارو به عنوان داروی ضد کرونا انجام شد.

وی بیان کرد: در قزوین نیز همگام با کشور در دانشگاه علوم پزشکی کار مطالعاتی بر روی دارو شروع شد و نتایج خوبی نیز گرفته شد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پس از طی کار مطالعاتی دارو برای فازهای بعدی به کمیته علمی کرونا معرفی و مجوز تولید مجدد دارو اخذ شد و به زودی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به زودی خط تولید دارو رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: دارو در حال حاضر در حال طی مراحل نهایی برای استفاده سرپایی و به عنوان یکی از نسخه‌های بیماران برای درمان کرونا قرار دارد.

محمدبیگی اظهار کرد: از این دارو در برخی کشورهای پیشرفته در خط چهارم و پنجم درمان استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد ایران نیز بتواند جزو همین کشورهای انگشت شمار باشد که توانسته تولید داروی ضد کرونا را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ۴ مدل واکسن در کشور ما در طی مسیر تولید هستند، افزود: یکی از واکسن‌ها در فاز انسانی قرار دارد و موفقیت هم کسب کرده و سه واکسن دیگر هم در خط تولید هستند که امیدواریم در سال جدید شاهد تولید گسترده این واکسن‌ها باشیم.

دبیر کمیسیون بهداشت تصریح کرد: انتظار داریم داروهایی مثل ایورمکتین که قبلاً هم آزمون خود را پست داده‌اند با سرعت بیشتری وارد چرخه کشور بشوند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند تولید دارو و واکسن خاطرنشان کرد: این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و مباحث علمی و مباحث مرتبط با پروتکل‌های رسمی وزارت بهداشت باعث تأخیر در تولید گسترده می‌شود.

محمدبیگی همچنین عنوان کرد: مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور است و می‌خواهد با قیمت بسیار گزاف و سنگین صرفاً داروهای خارجی را به مردم تحمیل کند تا جیب برخی افراد دلال و وارد کننده پر شود.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با مدیریت تمام این مسائل شاهد تولید این دارو و واکسن و اثرگذاری آن باشیم یادآور شد: نباید فراموش کنیم که داروی جامع و کاملی که کاملاً کرونا را از بین ببرد تا الان کشف نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند

آفتاب‌‌نیوز :

طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، در روز‌های اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

این گزارش خاطرنشان کرد: وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه (اینجا) با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته شده و و در مواردی که احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی بالا است مانند پس از جراحی قلب باز و سکته مغزی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد