Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:16:42 GMT

کرمانشاه صاحب دستگاه پیشرفته سی‌تی آنژیوگرافی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۶۹۲۰

کرمانشاه صاحب دستگاه پیشرفته سی‌تی آنژیوگرافی شد

دکتر «محمودرضا مرادی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سی‌تی آنژیوگرافی؛ روش جدید تشخیصی برای بررسی شریان‌های مختلف از جمله کرونری قلب بدون نیاز به آنژیوگرافی تهاجمی قلبی (روش رایج) است.

او گفت: این تصویربرداری چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و اطلاعات بسیار مفیدی درباره آناتومی و وضعیت ساختمان‌های داخلی قلب، آنومالی‌های مادرزادی و نیز عروق قلب به دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: در مقایسه با روش آنژیوگرافی رایج که با کاتتریسم شریانی از طریق شریان فمورال(در کشاله ران) در آئورت و ورودی شریان‌های قلبی و تزریق ماده حاجب به درون عروق کرونری انجام می شود، سی تی آنژیوگرافی قلبی به مراتب کمتر تهاجمی بوده و روش بسیار راحت تری برای بیمار است.  

او تصریح کرد: تامین این دستگاه با مشارکت مالی بانک‌های ملی، سپه و صنعت و معدن و حمایت استاندار کرمانشاه و با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه به ثمر نشسته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه ارزش ریالی این دستگاه با ارز آزاد را نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این دستگاه در مرکز اینترونشنال آنژیوگرافی- رادیولوژی و استروک سنتر مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع)، نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مرادی افزود: این دستگاه در این سطح، در بخش دولتی استان‌های غرب کشور یعنی همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و ایلام وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین پیش از این تجهیزات تشخیصی درمانی بسیار پیشرفته و گرانبها یعنی یک دستگاه آنژیوگرافی بای پلین و یک دستگاه MRI سه تسلا در این مجتمع بیمارستانی نصب گردیده است.

او با تشکر از مدیران بانک های مذکور برای عطف توجه به تجهیز استان،  این دستاورد مهم را که گامی در راستای ارتقاء شاخص‌های تشخیصی درمانی استان است به یکایک همشهریان و پرسنل دانشگاه تبریک می گویم.

اطلاعات تخصصی در مورد سی تی آنژیو گرافی 

 مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در باره دستگاه سی تی آنژیو گرافی که بزودی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه راه اندازی خواهد شد، گفت: این دستگاه پیشرفته ترین دستگاه سی تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس دنیا مدل (SOMATOM Drive) ساخت کمپانی زیمنس کشور آلمان است.

دکتر «توریج شیرزادیان» افزود: در این روش تصویربرداری ماده کنتراست با پمپ مخصوص (انژکتور) از طریق آنژیوکت به داخل سیاهرگ‌های محیطی کوچک (معمولا راست) تزریق می‌شود.  او گفت: همچنین در این روش بیمار هیچ دردی را حس نمی‌کند و معمولا نیاز به بستری نبوده و بیمار می‌تواند بعد از این پروسیجر به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.

شیرزادیان افزود: اکنون مهم ترین و بیشترین استفاده ای که سی تی آنژیوگرافی دارد؛ در بیماری کرونری مهم در برخی افراد کم خطر از نظر درگیری کرونری است.

وی توضیح داد: سی تی آنژیوگرافی تنها محدود به عروق کرونر نیست، بلکه بررسی عروق مغزی - سرو گردن (در سکته های مغزی)، ریوی (در شک به آمبولی ریه)، شریان کلیوی (در نارسایی کلیه یا فشار خون بالا یا شک به تنگی شریان کلیه)، شریان های اندامی (در بیماری عروق محیطی یا آمبولی اندام) به راحتی با دقت بالا توسط این دستگاه انجام می شود.

او گفت: این دستگاه ۲۵۶ اسلایس با فناوری دوال سورس؛ دوال انرژی و با قابلیت بازسازی تا ۷۶۸ اسلایس می باشد.

به گفته وی، این سریعترین دستگاه ۲۵۶ اسلایس دنیا با بهترین رزولوشن زمانی تا ۷۵ میلی ثانیه است که امکان و قابلیت اسکن کودکان بدون نیاز به بیهوشی را فراهم می‌آورد. ‌

برچسب‌ها سلامت تجهیزات پزشکی توسعه ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت تجهیزات پزشکی توسعه ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه سلامت تجهیزات پزشکی توسعه ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه اخبار کنکور سی تی آنژیوگرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است