Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روح‌الله عباسپور عصر سه‌شنبه و در مراسم رونمایی از سه محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری قزوین، افزود: یکی از کارآمدی‌های انقلاب و نظام، حوزه علم و فناوری است و کسب موقعیت علمی کشور در جهان بیانگر این موضوع بوده تا جایی که هم اکنون در بخش شتاب علمی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم و عنوان نخست علمی منطقه و پانزدهم جهان این مساله را ثابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخلاف اعتقاد برخی که وجود ۸۰ هزار مقاله علمی را تنها عامل موفقیت چشم انداز ۲۰ ساله کشور دانسته‌اند، اظهار داشت، امروز خدا را شاکریم که با تلاش و کوشش جوانان و دانشمندان کشور توانسته‌ایم ضمن تبدیل علم به فناوری، آن را تجاری سازی هم کنیم و این مساله در دانشگاه دفاعی کشور از نمود بالایی برخوردار است.

به گفته وی، در حوزه بهداشت و در مقطعی که می‌گفتند ۹۵ درصد و امروز می‌گویند ۹۷ درصد نیازمندی‌های کشور در داخل تامین و در برخی جاها نیز صادرات هم داریم، این واقعیت مصداق واقعی تولید علم و تبدیل آن به فناوری و تجاری سازی است. 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توسعه را با محوریت علم همراه می‌دانند، تصریح کرد: امروز اگر برای رسیدن به توسعه بخواهیم در بخش دانش محوری حرکت کنیم، می‌توان آینده خوبی را برای خود متصور باشیم تا جایی که اگر در برخی حوزه‌ها نتوانستیم رشد کنیم بعدها شاهد پیشرفت دیگران بودیم چرا که آنها با محوریت نظام آموزشی و آرندی مناسب در جامعه خود عمل کرده و زمینه رشدشان را هم فراهم کرده‌اند.

عباسپور ادامه داد: هر کجا که از علم، دانش و فناوری فاصله گرفتیم متاسفانه توفیقی کسب نکردیم اما امروز با همه شرایط تحریمی خوشبختانه شرایط خوبی را در کشور ایجاد کرده‌ایم و پارک‌های علم و فناوری نیز باید از این پس بازهم در زمینه رشد و بالندگی بیش از گذشته فعالیت داشته باشند و در این زمینه هرقدر سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه خوبی هم خواهیم گرفت.

پارک علم و فناوری قزوین ۱۸۰ محصولات فناورانه عرضه داشته است

مصطفی مافی، رییس پارک علم و فناوری قزوین در این نشست اظهار داشت: این پارک در سال ۹۰ در قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و امروز با پشت سر گذاشتن دوران نوپای خود، توانسته ۱۸۰ محصول فناورانه را تقدیم جامعه هدف خود کند.

وی با بیان اینکه گردش مالی این مجموعه در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده، افزود: هم اکنون ۱۲۰ شرکت فناورانه، دانش بنیان و هسته فناور در این پارک مستقر است و در سطح استان نیز از ۷۸ شرکت دانش بنیان فعال، ۲۹ شرکت در پارک علم و فناوری قزوین مستقر هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: امسال ۹ کانون شکوفایی و خلاقیت در سطح شهرستان‌های استان راه اندازی شده، ۲ مرکز رشد در شهرستان‌های بویین زهرا و آبیک افتتاح و سه مرکز رشد و فناور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر این پارک فعالیت دارند.

مافی اضافه کرد: پارک علم و فناوری قزوین همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا و در هفتم اسفند ماه ۹۸ نخستین محصول این حوزه، یعنی محلول ضدعفونی کننده الکلی و غیرالکلی را روانه بازار هدف کرد.

به گفته وی، این پارک در اسفندماه سال گذشته با تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده عنوان نخست کشور را به خود اختصاص داد.

در ادامه این مراسم از سه محصول شامل داروی آیورمکتین، موثر در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دستگاه دماسنج دیجیتالی غیرتماسی و دستگاه ضد عفونی الکترواپتیکی در پارک علم و فناوری رونمایی شد.

برچسب‌ها ایرنا استان قزوین پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا استان قزوین پارک علم و فناوری ایرنا استان قزوین پارک علم و فناوری اخبار کنکور پارک علم و فناوری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر