Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل گفت: با توجه به شیوع کرونا و اعلام محدودیت‌ها، پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف در استان اردبیل از طریق دفاتر خدمات قضایی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.


حجت‌الاسلام علوی ۱۸ آذر در نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان شوراهای حل اختلاف مرکز کشور در اردبیل اظهار کرد: در این نشست بخش عمده‌ای از مشکلات، نارسایی‌ها و ضعف قوانین مطرح شد تا در اصلاح قانون جدید شوراهای حل اختلاف که در صحن علنی مجلس در حال بررسی است، مورد توجه و تمرکز جدی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: نقاط ضعف قطعا در قانون جدید رفع و نقاط قوت تقویت خواهد شد تا شوراهای حل اختلاف بخش عظیمی از پرونده‌ها را با صلح و سازش مخدومه کند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل به استخدام نیروهای جدید در شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با قول مساعد رئیس شوراهای حل اختلاف کشور، قرار شد بخشی از نیروهای این مجموعه اعم از دبیران و کارکنان در قالب آزمون استخدامی و طی مراحل گزینش جذب شده و مراحل استخدام آنها انجام شود.
علوی در مورد تعالی شوراها و توجه به مأموریت و مسئولیت اصلی شوراها در توسعه و برقراری صلح و سازش افزود: ما در همه پرونده‌ها اصلی‌ترین عنصر را توجه به صلح و سازش و داوری عادلانه می‌دانیم و امیدواریم با یک اقدام تقویتی در این حوزه زمینه حمایت همه‌جانبه از شوراها فراهم آید.
وی به وضعیت قرمز شهرهای مختلف استان در شرایط کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه پذیرش پرونده در شوراهای حل اختلاف کمتر شده این کار از طریق خدمات قضایی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا رسیدگی به پرونده‌ها با زمانبندی مشخص انجام شود.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا در یک شرایط مناسب پرونده‌ها در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و صدور آرا با محوریت صلح و سازش به انجام برسد.
وی بیان کرد: بیش از 78 درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا با صلح و سازش مخدومه شده و طرفیت با رضایت کامل و قبول حکمیت شوراهای حل اختلاف سعی می‌کنند تا به دعاوی خود خاتمه دهند.
علوی اضافه کرد: قطعا رویکرد این مجموعه در ادامه کار حل و فصل مناقشات و دعواها با برپایی صلح و سازش خواهد بود که اعضای شوراهای حل اختلاف بیشترین تمرکز و توجه خود را در این زمینه قرار دادند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل ادامه داد: قطعا در لایحه جدید بررسی قانون شوراهای حل اختلاف در مجلس، نمایندگان سعی خواهند کرد تا مبانی اصلی و قدرتمندی را در این حوزه مد نظر قرار داده و به حل اختلافات به صورت منطقی و با تکیه بر اصل صلح و سازش اقدام شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي حل اختلاف پرونده های قضایی رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد

استاندار زنجان گفت:سرانه بودجه شهرداری‌های استان در مدت دو ونیم سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت- در همایش روز شوراها با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شوراها ایجاد شده است، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهادها اکنون به بلوغ رسیده‌اند، عملکرد و رفتارها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ونیم سال گذشته کارهای متعددی در حوزه شوراهای شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: این استان تلاش کرد ارزش افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سر جمع مالیاتی لحاظ شود و این موضوع موجب جهش شده است که تداوم خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که این رقم برای سال‌های آینده قابل توجه و به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که به نوعی با بودجه عمرانی برابری می‌کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستاها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده است که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه روستاهای استان باید بیشتر مولد باشند، ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره‌وری آب در روستاها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.
.

کد خبر 747870

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت