Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند عصر امروز ۱۸ آذرماه با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، شاه آبادی معاون سیما، یزدی مدیر شبکه مستند و جمعی از مستند سازان در مرکز همایش‌های رسانه ملی با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید شاه آبادی معاون سیما در این مراسم گفت: در چند سال گذشته رنگ آنتن و قاب تلویزیون به برکت زحمات و تلاش‌ها و اقدامات هنرمندانه مستند سازان رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه ژانر فیلم‌های مستند و این گونه از تولیدات تلویزیونی در سال‌های اخیر ارتباط خوب و عمیقی با مخاطبان برقرار کرده است.

شاه آبادی افزود: باید برای جایگاهی که هم اکنون فیلم مستند در تلویزیون دارد از تمامی عزیزان دست‌اندرکار، مدیران شبکه مستند، جناب آقای سلیم غفوری مدیر سابق شبکه مستند و دکتر میرباقری معاون پیشین سیما تشکر و قدردانی کرد.

معاون سیما افزود: حقیقتاً در این چند سال برای اینکه مستند بتواند جایگاه ویژه ای در فرهنگ کشور در قاب تصویر داشته باشد دست‌اندرکاران و مدیران گذشته، اقدامات ویژه ای انجام داده‌اند و امروز زیر ساخت‌های قابل توجه و مناسبی برای توسعه ژانر مستند وجود دارد.

وی عنوان کرد: مستند به عنوان یک تلاش برای کشف حقیقت، بازنمایی حقیقت، بیان نزدیک به واقع به مخاطب، توانسته در بین مردم جای ویژه ای باز کند.

شاه آبادی افزود: ما باید روی این ذائقه سازی کار ویژه ای کنیم و در واقع روی موضوعی که مخاطب ما به آن توجه دارد باید برنامه‌ریزی های مناسب انجام پذیرد.

وی افزود: فیلم مستند اثرات خوبی در زندگی ما دارد چرا که با آگاهی رسانی می‌تواند معرفت افزایی برای مخاطبان داشته باشد و سرمایه گذاری در این خصوص از اهمیت والایی برخوردار است.

معاون سیما اظهار کرد: امروز که این زیر ساخت ارزشمند با حمایت جدی ریاست رسانه ملی فراهم شده است، باید جمع مستندسازان با بارش فکری و انتخاب درست و رویکرد مسئله محوری به جای موضوع محوری، نیاز مخاطب را به درستی بشناسند.

شاه آبادی تاکید کرد: مستندسازان باید با تکیه بر پژوهش که نیاز جدی برای ساخت یک مستند است بر مسائل مردم تمرکز و فصل جدیدی در مستند سازی برای مخاطبان ارائه و عرضه کنند.

معاون سیما تاکید کرد: امروز تنها شبکه مستند عرضه کننده تولیدات مستندسازان نیست، بلکه این ژانر و گونه نمایشی در اکثر شبکه‌ها جای خود را به خوبی باز کرده است.

شاه آبادی بیان کرد: باید از جوانان خلاق که تیم‌های عملیاتی و مطالعه محور، ایجاد و خلاقانه مستندهای فاخری را تهیه کردند، قدردانی کرد و امیدواریم در سال‌های بعدی همچنان شاهد آثار فاخری در این زمینه باشیم.

کد خبر 5091240 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تلویزیونی مستند حمید شاه آبادی شبکه مستند سیما چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی آلبوم موسیقی حضور هنر ایران در جهان سریال ایرانی شبکه دو سیما شبکه پنج سیما انیمیشن فیلم مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه ویروس کرونا شبکه مستند معاون سیما شاه آبادی ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری

جایزه بهترین مستند چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو با اهدای جایزه سنت جرج طلایی به فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر به کار خود پایان داد. جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.


چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) کار خود را به پایان رساند.

نیکیتا میخالکف رئیس جشنواره با اشاره به این که «هشت روز جشنواره، با نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور، ۳۸۰ نمایش در ۹ سینما، ۳۹ هزار تماشاگر و بیش از ۷٫۵ هزار مهمان و حضور بیش از ۱۶۰۰ نماینده رسانه برگزار شده است، برپایی این دوره جشنواره را حاصل یک عملکرد خوب ارزیابی کرد.

برنده جایزه بزرگ سنت جرج طلایی این دوره جشنواره، میگل سالگادو کارگردان مکزیکی با فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر بود. این درام داستان دو نوجوان است که توسط یک باند خلافکار اسیر می‌شوند. یکی از آن‌ها می‌میرد، دومی موفق به فرار می‌شود، اما او با خود مبارزه می‌کند و نمی‌تواند به بستگان دوستش در مورد مرگ خود بگوید. کارگردان فیلم پس از دریافت جایزه گفت: «ما این فیلم را درباره معضل بسیار جدی حضور و مشارکت جوانان در باند‌های خلافکار و جنایتکار ساختیم که در مکزیک با آن مبارزه کرده‌ایم و هنوز هم می‌جنگیم.

جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.
او هنگام دریافت جایزه گفت: حضور در این سالن برای من افتخار بزرگی است. از هیئت داوران جشنواره بسیار سپاسگزارم.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خوان رامون لوپز برای «شرم» اهدا شد؛ و ماریکه بیکیرش بازیگر فیلم آلمانی «شلیمازل» جایزه بهترین زن را دریافت کرد.
همچنین جایزه نقره‌ای سنت جرج به فیلم «دروغگو» ساخته یولیا تروفیمووا در مسابقه «پرومیز روسیه» رسید.
سرگئی اورسولیاک کارگردان روسی به دلیل کمک به پیشرفت سینما جایزه ویژه سنت جرج دریافت کرد.

هیئت داوران فیلم «شریک‌ها» ساخته خوزه ماریا فلورس کارگردان اسپانیایی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه معرفی کردند. جایزه بهترین فیلم مستند «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «نیروانا» به کارگردانی آصف اسلام از بنگلادش رسید. این فیلم صامت سیاه و سفید شبیه یک آلبوم عکس، داستان سفر درونی سه شخصیت را روایت می‌کند.

در مراسم اختتامیه شخصیت‌های مشهور سینما و فرهنگ روسیه از جمله بازیگران سرگئی گرماش و ماکسیم استویانوف، بازیگران زن اکاترینا ولکووا و اولسیا سودزیلوسکایا، کارگردانان الکسی اوچیتل و سرگئی اورسولیاک، نویسنده الکساندر تسیپکین حضور داشتند. سازندگان و بازیگران فیلم سینمایی «تندر اصلی: بازی» که فیلم اختتامیه جشنواره شد نیز معرفی شدند.

این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از رویداد ونیز تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ اعلام شد که جشنواره فیلم سالانه می‌شود، اگرچه در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد، اما از سال ۱۹۹۹، MIFF هر سال برگزار می‌شود.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو (MIFF) از ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در پایتخت روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود