Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیما در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند تأکید کرد که مستند به عنوان تلاشی برای کشف حقیقت توانسته در بین مردم جای ویژه‌ای باز کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، امشب با قدردانی از برگزیدگان در بخش‌های مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند شامل نگاه مردمی و داوران، تخصصی (پژوهش، تدوین، فیلمبرداری، صداگذاری)، تک عکس و مجموعه عکس و مستندنگاری به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش مستند بلند عبدالرضا نعمت الهی برای کارگردانی مستند «مهدی عراقی را بکش» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کرد. حجت طاهری هم در بخش مستند نیمه بلند، موفق به دریافت برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند شد.

این قدردانی برای کارگردانی مستند «تنها چند متر» بود. در بخش مستند کوتاه، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند، به احسان فرنام رسید که مستند «جدال» را کارگردانی کرده است.

در بخش مستند بلند (نگاه مردمی)، مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی برای تهیه کنندگی «آواز جغد کوچک» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کردند. در بخش مستند نیمه بلند (نگاه مردمی)، مژده نقدی برای تهیه‌کنندگی مستند «همسایه‌ها» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کرد.

در بخش مستند کوتاه (نگاه مردمی)، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند، به حافظ یاوری به خاطر تهیه کنندگی «مستند اول مهر» رسید.در بخش جوایز تخصصی، علی رستم آبادی و فاطمه میرصمدی برای پژوهش «آسوده بخواب کورش» برگ زرین جشنواره و جایزه نقدی دریافت کردند.

جایزه بهترین تدوین هم به عبدالرضا نعمت الهی برای مستند «مهدی عراقی را بکش» رسید. عبدالخالق طاهری و حجت طاهری نیز با مستند «تنها چند متر» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری شدند. جایزه بهترین صداگذاری هم به صادق رضانیا به خاطر مستند «آواز جغد کوچک» رسید.

در بخش نگاه مردمی (تک عکس) رامیار قریشی جایزه بهترین تک عکس از نگاه مخاطبان را از آن خود کرد، در بخش نگاه مردمی (مجموعه عکس) جایزه بهترین مجموعه عکس از نگاه مخاطبان به کامیار حیدر خطیبی تقدیم شد. مجتبی حیدری هم توانست در بخش عکس با موضوع کرونا جایزه بهترین عکس را به دست بیاورد.

در بخش مجموعه عکس، پوریا ترابی با «قدم رنجه»، حامد ملک‌پور با «یک قلب، دو زندگی» و عبداله حیدری با «درخواست ازدواج» به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند. در بخش تک عکس هم حمید جمشیدیان، بهرام بیات و مهدی عباسی موفق به ترتیب به دریافت عنوان‌های اول تا سوم نائل آمدند.

بهترین مستندنگاران چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند هم به ترتیب مینا مولایی با «قصه عاشقی ننه مراد»، راضیه عباسی با «چای غم پهلو»، شایان حاجی نجف با «شهری به رنگ خاکستری» بودند. جایزه بهترین مستندنگاری هم از آن مرجان همایونی با «چشم در چشم تا بدرقه خاموش» شد.

معاون سیما: ژانر مستند جای خود را در تمام شبکه‌ها باز کرده است

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، حمید شاه آبادی معاون سیما گفت: در چند سال گذشته رنگ آنتن و قاب تلویزیون به برکت زحمات و تلاش‌ها و اقدامات هنرمندانه مستند سازان رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

وی افزود : خوشبختانه ژانر فیلم‌های مستند و این گونه از تولیدات تلویزیونی در سال های اخیر ارتباط خوب و عمیقی با مخاطبان برقرار کرده است.

شاه آبادی افزود : باید برای جایگاهی که هم اکنون فیلم مستند در تلویزیون دارد از تمامی عزیزان دست اندرکار، مدیران شبکه مستند، سلیم غفوری مدیر سابق شبکه مسیتند و سیدمرتضی میرباقری معاون پیشین سیما تشکر و قدردانی کرد.

معاون سیما افزود: حقیقتاً در این چند سال برای اینکه مستند بتواند جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ کشور در قاب تصویر داشته باشد دست اندرکاران و مدیران گذشته، اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار دادند و امروز زیر ساخت های قابل توجه و مناسبی برای توسعه ژانر مستند وجود دارد.

وی عنوان کرد : مستند به عنوان تلاشی برای کشف حقیقت، بازنمایی حقیقت، بیان نزدیک به واقع به مخاطب ، توانسته در بین مردم جای ویژه ای باز کند.

شاه آبادی افزود: ما باید روی این ذائقه‌سازی کار ویژه‌ای کنیم و در واقع روی موضوعی که مخاطب ما به آن توجه دارد باید برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام پذیرد.

وی افزود: فیلم مستند اثرات خوبی در زندگی ما دارد چرا که با آگاهی رسانی می تواند معرفت افزایی برای مخاطبان داشته باشد و سرمایه‌گذاری در این خصوص از اهمیت والایی برخوردار است.

معاون سیما اظهار داشت: امروز که این زیر ساخت ارزشمند با حمایت جدی ریاست رسانه ملی فراهم شده است، باید جمع مستندسازان با بارش فکری و انتخاب درست و رویکرد مسئله محوری به جای موضوع محوری، نیاز مخاطب را به درستی بشناسند.

شاه آبادی تأکید کرد: مستندسازان باید با تکیه بر پژوهش که نیاز جدی برای ساخت یک مستند است بر مسائل مردم تمرکز و فصل جدیدی در مستندسازی برای مخاطبان ارائه و عرضه کنند.

معاون سیما خاطرنشان کرد: امروز تنها شبکه مستند عرضه‌کننده تولیدات مستندسازان نیست، بلکه این ژانر و گونه نمایشی در اکثر شبکه‌ها جای خود را به خوبی باز کرده است.

شاه‌آبادی گفت: باید از جوانان خلاق که تیم‌های عملیاتی و مطالعه محور، ایجاد و خلاقانه مستندهای فاخری را تهیه کردند، قدردانی کرد و امیدواریم در سال‌های بعدی همچنان شاهد آثار فاخری در این زمینه باشیم.

اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با حضور عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملّی، شاه آبادی معاون سیما، یزدی مدیر شبکه مستند و جمعی از مستندسازان در مرکز همایش‌های رسانه ملّی با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد.

آموزش نهضت‌آموزان در تلویزیون آغاز می‌شودروایت مظفری از ماجرای فیلم‌نامه‌ای با عناصر فیلم‌فارسی/ نقطه آغاز سریال‌های بی‌ارزش تلویزیونHD شدنِ تلویزیون، آی‌فیلم را چه تغییری داد؟"قند پهلو" و "رادیو هفت" به تلویزیون برگشتند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون مستند رسانه ملی تلویزیون مستند اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند فیلم مستند دیپلم افتخار جایزه بهترین بخش مستند معاون سیما مجموعه عکس نگاه مردمی شاه آبادی ویژه ای تک عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت

 جایزه نت پک و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دقایقی پیش به فیلم ناهید صدیق اهدا شد. ناهید صدیق کارگردان، رضا محقق تهیه‌کننده و ایمان صدیق بازیگر در مراسم حضور داشتند.

جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است و به‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف جهان شناخته می‌شود. این رویداد ۱۹الی ۲۶ آپریل در مسکو در حال برگزاری است.

امشب، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود و فیلم «آه سرد» در بخش مسابقه اصلی حضور دارد.

بازیگران فیلم «آه سرد» ایمان صدیق، علی باقری، محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی و برسام بهرامی هستند.

نت پک (NETPAC) یک سازمان پیشرو برای کشف و ترویج سینمای آسیا و اقیانوسیه است که در سال ۱۹۹۰ در دهلی نو تاسیس شده و دبیرخانه آن در حال حاضر در کلمبو در کشور سریلانکا قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک