Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، گزارش جدیدی که روز سه شنبه متتشر شد حکایت از آن دارد که  دستگاه‌های اطلاعاتی نیجریه ازنرم افزارهای جاسوسی رژیم صهیونیستی برای نظارت بر تماس‌های تلفنی و پیامک‌های شهروندان این کشوراستفاده می‌‌کنند.

به نوشته روزنامه «مورنینگ استار» تحقیقات دانشگاه تورنتو نشان داد که دستگاه‌های امنیتی نیجریه دستکم در ۲۵ ایالت از نرم افزار ساخت شرکت  Circles» استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که Circles، شرکت مستقردر تل آویو، یک شرکت هکری است که نرم افزار آن به نام «Pegasus» ، توسط چندین دولت برای جاسوسی  از مخالفان با کنترل تلفن‌های هوشمند، دوربین‌ها و میکروفون ، و استخراج اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌شود.

براساس این گزارش، حداقل دو نهاد امنیتی در نیجریه از فناوری جاسوسی Circles استفاده کرده اند که یکی از آنها آژانس اطلاعاتی دفاعی نیجریه است.

گزارش‌ها از نیجریه حاکیست که کمیته قضایی  این کشور شهادت مکتوب شماری از شهود مبنی بر قتل تظاهرات‌کنندگان به ضرب گلوله سربازان ارتش را دریافت کرده‌ است. طبق شهادت این شهود، ماه گذشته سربازان ارتش نیجریه و تحت امر دولت «محمدو بوهاری» رئیس جمهور و سرلشگر بازنشسته ارتش، در شهر لاگوس به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی کرده و اجساد کشته شدگان را در داخل کامیون‌ها قرار داده و به مکان دیگری منتقل کرد‌ه‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فناوری نیجریه دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نهاد دفاع شهری لبنان اعلام کرد که جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان چند شهید و زخمی در میان غیر نظامیان و شهروندان این کشور برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه میس الجبل واقع در جنوب لبنان دست کم ۲ شهروند لبنانی به شهادت رسیده اند.

این حمله وحشیانه باعث زخمی شدن سه غیر نظامی لبنانی نیز شده است.

ارتش اشغالگر قدس بامداد امروز مجدداً بخش‌هایی از جنوب لبنان را هدف قرار داد. در این حملات بامدادی منطقه اللبونه واقع در اطراف الناقوره هدف قرار گرفت. گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از هدف قرار گرفتن جبل بلاط واقع در جنوب لبنان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی حکایت دارند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که منطقه‌های الخیام و الضهیره در جنوب لبنان هدف حملات جنگنده‌های ارتش اشغالگر قدس قرار گرفتند.

کد خبر 6097102

دیگر خبرها

  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی