Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پیش از این، 15 آذر ماه آخرین فرصت برای بیمه محصولات زراعی کشاورزی بود، اظهار داشت: بنابه پیشنهاد سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و موافقت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت 15 روز دیگر تمدید شد تا کشاورزان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باغداران در استان نیز تا پایان دی ماه فرصت دارند تا درختان باغات خود را بیمه نمایند افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعهد گردیده غرامت محصولات باغداران خسارت دیده استان را ظرف دو هفته آینده پرداخت نماید.

رخ افروز با بیان اینکه در سال زراعی جاری استقبال از بیمه محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا پاییزه نسبت به سال گذشته، رشد داشته است گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 38 هزار هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش قرار گرفته و سال گذشته تا این تاریخ، حدود 6 هزار هکتار از این محصولات بیمه شده بود.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی از اهرم ‌های حمایت دولت از بخش کشاورزی است که به ایجاد اطمینان، کاهش و انتقال خسارت از بهره‌برداران در زمان بروز عوامل خطر،کمک می کند افزود: بیمه محصولات کشاورزی تنها راه حمایت دولت از خسارت‌های بخش کشاورزی است و صندوق بیمه نیز با تنوع بخشی به تعرفه ها مکانیزه کردن فرایند بیمه پذیر و استانی شدن بخش عمده ای از غرامت ها در راستای حمایت از بهره‌برداری اقدام کرده است.

رخ افروز تاکید کرد: می طلبد بهره‌برداران بخش کشاورزی ضمن استقبال از بیمه محصولات، زمینه کاهش ریسک و انتقال آن به پوشش بیمه ای را فراهم و در صورت بروز خسارت از غرامت های پرداختی همچنین در صورت عدم بروز از تخفیف سال های بعد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است ادامه داد: با توسعه بیمه محصولات کشاورزی و استقبال کشاورزان هر شهرستان از این صندوق حمایتی، ضریب ریسک آن در شهرستان کاهش یافته و نرخ تعرفه های بیمه ای طی سال بعد در همان شهرستان، از حمایت بیشتر دولت بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بیمه کشاورزی محصولات زراعی گندم کلزا خبرگزاری فارس فارس تبریز شرایط جوی نرخ تعرفه جهادکشاورزی بیمه محصولات کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز