Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادر محمودی با اشاره به ورود سامانه بارشی اواخر ۱۶ و ۱۵ آذرماه امسال و در راستای اخطاریه‌های صادر شده، گفت: سامانه بارشی اخیر علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، استهبان، لامرد و مهر خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوفزود: براساس بازدید، بررسی و ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی خسارت به ۲۲۰۰ هکتار از مزارع، ۱۳۰ هکتار از باغات و همچنین زیرساخت‌های کشاورزی شامل جاده‌های دسترسی در حوزه زراعی و باغی و همچنین ایل‌را‌های عشایری وارد شده است.

محمودی بیان کرد: با تاکیدات و توصیه‌های انجام شده قبل از وقوع سیل دال بر بیمه کردن زیربخش‌های کشاورزی، بهره‌بردارانی که نسبت به تحت پوشش بیمه قراردادن زیربخش‌های کشاورزی خود اقدام کرده‌اند نسبت به مراجعه به کارگزاری‌های بیمه و درخواست ارزیابی و دریافت غرامت اقدام کنند.

او اظهار داشت: همچنین سایر بهره‌برداران که متاسفانه زیربخش‌های خود را علی‌رغم تاکیدات زیاد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرارنداده‌اند، اطلاعات و مستندات خسارت ثبت شده به آن‌ها از طریق این سازمان به استانداری و وزارت جهادکشاورزی ارسال می‌شود و به محض تخصیص و تامین اعتبار بر اساس دستورالعمل اقدام خواهد شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان تاکید و توصیه کرد که یکی از راه‌های مطمئن جبران خسارت در شرایط فعلی تحت پوشش قرار دادن محصول تولیدی است و امیدواریم که با پوشش بیمه زیربخش‌های کشاورزی ازحمایت‌های دولت در این گونه شرایط بتوانیم به‌منظور بازسازی و بازتوانی بهره‌برداران خسارت‌دیده برای بازگشت به چرخه تولید استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس محصولات کشاورزی زیربخش های کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد