Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@06:08:53 GMT

واکنش قالیباف به بیانیه اخیر 3 کشور اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۸۷۳۴

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدباقر قالیباف در دیدار با جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران تاکید کرد: سابقه روابط ایران با ایتالیا قدمت ١٦٠ ساله دارد، این سطح از مناسبات منجر به همکاری خوب بین ایران و ایتالیا شده است و باید رابطه عاطفی بین دو کشور باعث تقویت دیپلماسی پارلمانی و روابط مجالس و دولت ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور ایتالیا عنصر فعال در اتحادیه اروپاست، ادامه داد: نباید روابط ایران و ایتالیا تحت تاثیر اقدامات و رفتارهای یکجانبه، غیرانسانی و غیرحقوقی آمریکا قرار گیرد.

وی اظهار کرد: حجم مناسبات دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست. باید روابط دو کشور بیش از گذشته افزایش یابد. شرکت‌ها و بانک‌ها می‌توانند روابط را حفظ کنند و مانع زورگویی آمریکا و تاثیر بر عمق روابط کشورها شوند.

قالیباف با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی در جریان قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران گفت: بیانیه سه کشور اروپایی که خواسته بودند دولت ما این قانون را اجرا نکند، باعث تعجب شد، این سه کشور اروپایی که بر دموکراسی و تعهدات قانونی تاکید دارند، کار ناپسند و عجیبی کردند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور خطاب به سفیر ایتالیا تاکید کرد: ایتالیا نباید اجازه دهد سه کشور دیگر به نمایندگی از اروپا صحبت کند. سه کشور اروپایی در شرایطی که به اقدام تروریستی اخیر در تهران و شهادت دانشمند ایرانی شهید فخری زاده هیچ واکنشی نشان ندادند، اکنون می‌گویند دولت ایران قانون مصوب و رسمی کشور را اجرا نکند.

وی بیان کرد: این قانون تصویب و ابلاغ شده، دولت، مجلس، قوه قضائیه و مجموعه حاکمیت برابر قانون بر اجرای آن تاکید دارند. این قانون در واقع خروج از برجام نیست، بلکه در چارچوب برجام و طبق مواد ۳۶ و ۳۷ آن است که به طرف مقابل اجازه می دهد در صورتی که سایر کشورها به تعهدات خود عمل نکردند، تعهداتش را کاهش دهد.

قالیباف با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با وجود خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بد عهدی اروپا، در چنین شرایطی چطور می توان یکطرفه پایبند تعهدات برجامی بود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و سه کشور اروپایی بر خلاف برجام عمل کردند و ایران نیز عکس العملی نشان داد، البته در همان قانون تاکید شده است که اگر طرفهای مقابل تعهدات خود را اجرایی کنند، دولت ایران به تعهدات خود پایبند است.

جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به روابط ایران و ایتالیا از نامه رئیس پارلمان این کشور به رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ایتالیا برای افزایش حجم تجارت بین ایران و ایتالیا مصمم است و علاقمند به رشد روابط هستیم.

این دیپلمات ایتالیایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا فرصت خوبی برای همکاری کشورها در مقایسه با گذشته ایجاد می شود.

 

خانه ملت

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قالیباف بیانیه اروپا تحریم ایران و ایتالیا سه کشور اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق