Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:15:49 GMT

مضرات شستن بیش از حد دست با شوینده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۹۰۳۷

مضرات شستن بیش از حد دست با شوینده‌ها

ایسنا/لرستان فوق تخصص آسم و ایمونولوژی بالینی گفت: در شیوع کرونا مشاهده می کنیم برخی افراد بیش از حد دست‌ها را می شویند که وقتی هوا سرد شود، پوست خشک‌تر می‌شود؛ در نتیجه در این شرایط اگزما بیشتر می‌شود و توصیه می‌کنیم افراد از شستن افراطی دست‌ها پرهیز کنند.

علی فولادوند  در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مضرات استفاده بیش‌از حد از شوینده‌ها در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: یکی‌از آلودگی‌هایی که در ایام شیوع این بیماری به ما تحمیل می‌شود، استفاده بی‌رویه از ضد عفونی‌کننده‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ضد عفونی‌کننده‌ها که با غلظت‌های نامناسب و توسط برخی افراد به صورت وسواس‌گونه استفاده می‌شود، خود به خاطر وجود مواد تحریک کننده‌ای که دارد، باعث تشدید آلرژی می‌شود؛ بنابراین باید از مصرف این مواد خودداری کرد.

فولادوند عنوان کرد: همچنین وجود رطوبت بیش از حد باعث می‌شود کپک و مایت رشد کند؛ بعضی افراد که به قارچ‌ها یا مایت حساسیت دارند ممکن است در این فصل دچار مشکل بیشتری شوند؛ در نتیجه باید از مربوط کردن بیش‌از حد فضای خانه پرهیز کنیم.  

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی با بیان اینکه باید مانند همه فصول از مصرف سیگار و دخانیات نیز پرهیز شود، افزود: موضوع دیگری که در روزهای شیوع ویروس کرونا دیده می‌شود، شستن بیش از حد دست‌هاست که وقتی هوا سرد شود، پوست خشک‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط اگزما بیشتر می‌شود و توصیه می‌کنیم افراد از شستن افراطی دست‌ها پرهیز کنند؛ برای نمونه اگر در خانه هستید، دلیلی ندارد هر چند دقیقه دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کنید.

فولادوند تصریح کرد: بنابراین اگر فردی به اگزما مبتلاست پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً از مرطوب‌کننده‌ و چرب‌کننده‌ها استفاده کند؛ ضمن اینکه باید از مواد شوینده‌ای استفاده شود که PH آن‌ها خنثی بوده و قلیایی نباشد.  

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی عنوان کرد: بسیاری از مواد شوینده و به ویژه موادی که برای شستشوی ظروف استفاده می‌شود PH قلیایی دارند و باعث می‌شود پوست تحریک شود و باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنیم؛   اگر فردی اگزما دارد حتماً پوست خود را چرب کند و اگر نیاز به دارو دارد نیز با نظر پزشک این کار را انجام دهد.  

وی خاطرنشان کرد: باید مانند تمام فصول در خوردن مواد غذایی سالم دقت و از خوردن فست فوت‌ها تا حد ممکن پرهیز کرد و مایعات به اندازه کافی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی اگزمای پوستی همه باهم علیه کرونا همه علیه کرونا همه با همه علیه کرونا همه با هم کرونا ایمونولوژی آسم بیش از حد دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • شناسه دار شدن محصولات شوینده