Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:52:05 GMT

مفهوم لغزش در بورس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۹۱۴۵

مفهوم لغزش در بورس

لغزش در بورس به معنای رد اختلاف بین قیمت پیش بینی شده و قیمت واقعی است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه‌ای از آموزش‌ها را فرا بگیرند. این روز‌ها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغزش Slippage یکی از لحظات به ظاهر هولناک معامله هست که قیمت به یک اردر از قبل تعیین شده می‌رسد. منظور از اردر از قبل تعیین شده همون اردر‌های stop و limit هستند.

نکته حائز اهمیت آن است این امر در زمان‌هایی که بازار دچار نوسان می‌شود نیز بوجود می‌آید به همین منظور می‌توان به لحظه‌هایی اشاره کرد که یک خبر بر بازار سرمایه به شدت تاثیر می‌گذارد.

لغزش در بازار بورس

تعریفی که می‌شود برای لغزش Slippage بیان کرد در اصل اختلاف بین قیمت پیش بینی شده و قیمت واقعی است. در بازار سهام slippage اکثرا در مواقع گپ‌ها اتفاق می‌افتد.

مثلا شما قصد دارین در یک قیمت معینی خریدی داشته باشید، ولی با گپ بزرگی که ایجاد می‌شود، قیمت خرید شما در گپ قرار گرفته و بازار بالاتر باز می‌شود و آنجا خرید صورت می‌گیرد و ریسک به ریوارد معامله را نابود می‌کند.

لغزش می‌تواند خوب باشد وقتی که هدف و یا تارگت ترید در یه قیمت بهتری قرار بگیرد نسبت به اون هدفی که قرار بوده در آن معامله به کار خودش پایان بدهد.

شکل بالا لغزش بوجود اومده در گپ رو نشون می‌دهد.

انواع لغزش را بشناسید

لغزش به دو دسته مثبت و منفی تقسیم بندی میشه که در اینجا این تقسیم بندی رو با مثال توضیح می‌دهم. فرض کنین شما اردر خرید قرار دادین در ۱.۳۱۵۰

لغزش مثبت این هست که اردر buy یا خرید شما در ۱.۳۱۲۰ باز بشود که خب ۳۰ پیپ در صورت موفقیت معامله به سود شما اضافه کرده. البته در صورت موفقیت معامله!

لغزش منفی: اگه اردر خرید شما به جای ۱.۳۱۵۰ در ۱.۳۱۸۰ باز بشود.

آیا می‌شود کاری کرد که از لغزش جلوگیری کنیم؟

متاسفانه باید عرض کنم که جواب منفیه! بدون توجه به بروکری که معامله گر با اون کار می‌کند، slippage چیزی هست که گهگاه تریدر اون رو ممکن است تجربه کند.

عده زیادی باور دارند که وقتی این اتفاق می‌افتد بروکر داره کلاه سرشون میگذارد. البته نمی‌خواهیم این رو رد کنیم، ولی خیلی مواقع هم بروکر تقصیری ندارد بلکه تقصیر خود لغزش slippage بی معرفت هست!

باید بپذیریم که slippage جزء بازار هست، ولی توصیه می‌شود در مواقع خبر‌های خیلی مهم وارد بازار نشوید و صبر کنین خبر اثرش رو بر بازار بگذارد بعد ورود کنید.

بیشتر بخوانید: شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت| حرکت پیوسته شاخص در مدار صعودی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بورس اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بورس اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد