Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر امور عشایری گیلان گفت: میزان جمعیت ثبت شده عشایر گیلان در سطح ملی بسیار کمتر از جمعیت واقعی عشایر استان ثبت شده است.

حسن همتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عشایر گیلان در تولید گوشت قرمز و لبنیات کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند و حمایت از این قشر از اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ایجاد جاده‌های دسترسی برای تردد آسان، آبرسانی، پنل‌های خورشیدی و تامین نهاده‌های دامی از ضروریات مورد نیاز عشایر گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با اشاره به نیاز هزار تنی نهاده‌های دامی ادامه داد: اقدامات لازم برای فراهم و تامین نهاده‌های دامی از جمله جو  انجام شده است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکانات رفاهی تاثیر فراوانی در ماندگاری جوانان عشایری دارد، خاطرنشان کرد: اعتبارات کافی برای ایجاد امکانات به عشایر استان اختصاص داده نمی‌شود، زیرا میزان جمعیت ثبت شده عشایر گیلان در سطح ملی بسیار کمتر از جمعیت واقعی عشایر استان ثبت شده است.

مدیر امور عشایری گیلان گفت: تعداد خانوار عشایر گیلان در سطح کشور ۸۳۷ خانوار ثبت شده است این در حالیست که بالغ بر ۲۰۰۰ خانوار عشایر در گیلان وجود دارد.

وی افزود: برای ثبت واقعی جمعیت عشایر گیلان مکاتباتی با مسئولین ذیربط کشوری انجام شده است و انتظار داریم که حتما این امر لحاظ شود تا با تخصیص اعتبارات ملی به عشایر گیلان بتوانیم خدمات‌رسانی بیشتری برای این قشر زحمتکش انجام دهیم.

همتی تصریح کرد: هر فرد عشایر گیلان برای ۱۶ خانوار شهری گوشت قرمز تولید می‌کند و این امر نشان می‌دهد که تا چه حد حمایت و ماندگاری جمعیت عشایر گیلان و حتی افزایش این جمعیت برای کشور لازم و ضروری است.

مدیر امور عشایری گیلان یادآور شد: سال گذشته ۸۷۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه آبرسانی به عشایر گیلان اختصاص یافت و امسال نیز برای این امر ۸۳۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و ما نیز اقدامات خوبی انجام دادیم  و چنین خدماتی موجب شده است تا عشایری که دامداری را به دلیل مشکلات آب رها کرده بودند، مجددا به دامداری روی بیاورند.

وی گفت: تولیدات دامی عشایر گیلان به دلیل سالم و ارگانیک بودن از بازار پسندی بسیار بالایی برخوردارند و علاوه بر گیلان در بازارهای سایر استان‌های کشور نیز به فروش می‌رسند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عشاير جمعیت ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات