Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@16:50:57 GMT

تولید نانوکیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۰۱۶۴

تولید نانوکیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی

گروه استان‌ها ـ محققان شرکتی دانش بنیان در خراسان رضوی به فناوری تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا دست یافتند. - اخبار استانها -

طاهره روحانی بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: نانو کیت تولید شده قادر به شناسایی ویروس کووید19 است که این فرایند در زمانی کمتر از 5 دقیقه و با استفاده از مخاط بینی و حلق اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از مقایسه این کیت با کیت های PCR که در بیمارستان قائم مشهد استفاده می‌شد، میزان دقت آن در حدود 90 درصد ارزیابی شده است.

روحانی بسطامی با بیان این موضوع که کیت‌های تولیدشده مبتنی بر فناوری نانو، مورد تایید آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان قائم (تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد) قرار گرفته اضافه کرد: این نانوکیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا، قابلیت استفاده به عنوان تست غربالگری را دارا می‌باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان گفت: این کیت که در مقایسه با تست pcr بسیار سریع‌تر و با هزینه‌ای به مراتب کمتر انجام می‌شود و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش خروج ارز از کشور سبب تسریع در فرایند غربالگری نیز می‌شود.

تمهیدات ویژه رسانه‌ای آستان قدس رضوی در برهه محدودیت‌های کروناییکرمانشاه بدون شهر قرمز کرونایی/ جان بزرگترها را در دورهمی شب یلدا به خطر نیندازیدقرارگاه جهادی شهدای روحانیت قزوین برای مبارزه با کرونا احیا شد

وی با بیان اینکه تاکنون مشابه این کیت در خارج و داخل کشور تولید نشده خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند تشخیص ویروس کرونا توسط این نانوکیت‌ها بدون نیاز به آزمایشگاه، اپراتور متخصص و دستگاه‌هایی که برای تست pcr مورد استفاده قرار می‌گیرند، انجام می‌شود.

روحانی بسطامی گفت: در راستای تولید این نانو کیت‌ها، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان قائم، پارک سلامت بوعلی همچنین مسئولان دانشگاه صنعتی قوچان همکاری و کمک‌های شایان توجهی به تیم تحقیقاتی 5نفره شرکت دانش‌بنیان نانو کاوشگران یکتای توس داشته‌اند.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی