Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرتاج الدینی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس با تغییر نسبی روبرو خواهد شد؛ البته عدد و ارقام آن تغییر چشمگیر نخواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با تبریزبیدار ضمن انبساطی دانستن لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: علیرغم وجود مشکلات و کسری بودجه در بودجه امسال، انتظار این بود که دولت بودجه سال آینده را افزایش ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه خوشبینانه دولت به دخل و خرج ۱۴۰۰

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ برخی بخش ها از جمله درآمد و مصارف را افزایش داده اند و خوش بینانه بسته شده است. مثلا فروش نفت  را دو و نیم برابر برآورد کرده اند یا  مالیات را به مقدار سی، چهل درصد افزایش داده اند؛ این برآورد ها معلوم نیست که تا چه حدی تحقق پیدا کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه هر چقدر منابع مالی بودجه محقق الوقوع نباشد، احتمال کسری بودجه زیاد خواهد بود، گفت: قرار است مجلس از شنبه شروع به بررسی کلیات لایحه بودجه کند. ضمن اخذ نظرات کارشناسی نمایندگان، بررسی های کارشناسی در  کمیسیون های تخصصی و کمیسیون برنامه و بودجه صورت خواهد گرفت و سپس به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع می شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: لایحه بودجه در مجلس با تغییر نسبی روبرو خواهد شد؛ البته عدد و ارقام آن تغییر چشمگیر نخواهد یافت و اقداماتی از لحاظ برخی احکام و اصلاح ساختار انجام می شود.

بخشی از اعتبارات متروی تبریز را دولت تامین می کند

تاج الدینی در خصوص تخصیص بودجه برای پروژه های مهم تبریز مانند مترو، انتقال آب ارس، ساماندهی حاشیه نشینی ها و... اظهار داشت: برخی اعتبارات مانند مترو و پروژه های عمرانی استان در بودجه تعریف می شوند اما برخی دیگر پروژه های مشارکتی است و البته بخشی از مترو نیز بصورت مشارکتی تامین اعتبار می شود.

وی بیان داشت: پروژه انتقال آب ارس به تبریز، بودجه دولتی ندارد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران مجری طرح است و از این طریق، بودجه آن تامین می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ساماندهی حاشیه نشینی تبریز نیز از پروژه های مشارکت خواهد بود.

تکمیل خط آهن تبریز میانه و اتوبان ولایت را باید پروژه ملی دانست

میرتاج الدینی در مورد ضرورت وجود پروژه های ملی برای تبریز در بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: ساخت آزادراه ها جزء پروژه های ملی است، همچنین تکمیل خط آهن تبریز میانه و اتوبان ولایت را نیز می توان از این دست پروژه ها به حساب آورد.

آذربایجان شرقی در بودجه ۱۴۰۰ کم برخوردار لحاظ نشده

وی در پاسخ به سوال تبریزبیدار مبنی بر اینکه چرا بودجه برخی استان ها از جمله سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ از بودجه آذربایجان شرقی بیشتر پیش بینی شده، گفت: باید تمام قسمت های این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. برای استان های محروم و کم برخوردار بودجه های ویژه ای جهت کارهای عمرانی تعریف می شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: استان ما از جمله استان هایی با وضعیت مناسب و رو به جلو است. ممکن است بودجه ای برای متروی تبریز تعریف شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۰ پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند