Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه نفر از اعضای یک خانواده در شهر کرمان به دلیل نقص فنی در محل اتصال لوله های بخاری منزل دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

وی اظهار داشت: افراد دچار مسمومیت شده در این حادثه شامل یک زن و ۲ کودک هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تصریح کرد: تیم فوریت های پزشکی، افراد دچار مسمومیت را بعد از انجام مراقبت های اولیه درمانی با حال عمومی مساعد به بیمارستان افضلی پور انتقال دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به دلیل تنفس گاز مونوکسیدکربن ایجاد می‌شود.

این گاز به دلیل ناقص سوختن و یا نادرست وصل شدن انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و این نوع مسمومیت به دلیل افزایش سرمای هوا و نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر در زمستان دیده می‌شود.

مسمومیت شدید با گاز منوکسیدکربن که گازی بی رنگ و بی بو است، منجر به مرگ افراد می شود.

از مرگ بر اثر گازگرفتگی به عنوان "مرگ خاموش" یاد می کنند.

علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی است و نشانه هایی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش چشم دارد.

مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می تواند سبب ایجاد عوارض نورولوژیک شود، اما در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm خطر مرگ داشته و در مقادیر بالاتر از ۲۰۰۰ppm نیز سبب مرگ فوری در کمتر از ۲ دقیقه می شود. 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سازمان اورژانس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سازمان اورژانس کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سازمان اورژانس کرمان اخبار کنکور دچار مسمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باند با زیر نظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، افزود: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

کد خبر 6097521

دیگر خبرها

  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان