Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@00:06:32 GMT

برترین سیستم‌های ابری جهان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۳۲۵

برترین سیستم‌های ابری جهان

کرونا و افزایش دورکاری کارمندان جهان، رشد میزان استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های دیجیتال برای برپایی ویدیوکنفرانس‌ها را به دنبال داشت و باعث شد تا میزان حرکت به سمت فضای ابری در دنیا بیشترشود و شتاب بگیرد.

کمپانی‌ها و کارآفرینان، فضای ابری را به‌عنوان یک موتور تحول دیجیتال می‌دانند و برای انجام امور روزمره خود از فضاهای ابری اپلیکیشن‌هایی همچون مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) و گوگل میت(Google Meet) استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما برترین تأمین کنندگان فضاهای ابری در سال 2020 کدام یک از غول‌های فناوری جهان بوده اند؟

در پاسخ باید گفت از بازیگران کلیدی و حیاتی این عرصه می‌توان به سرویس محاسبات ابری آمازون یا AWS اشاره کرد. Amazon Web Services در کنار سرویس ابری مایکروسافت با نام Azure و همچنین پلتفرم ابری گوگل با نام Google Cloud به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی برای ارائه خدمات بسیاری از کمپانی‌های جهان در دوران پاندمی کرونا مطرح هستند. کمپانی‌هایی همچون IBM, Dell و همچنین کمپانی Hewlett-Packard از سیستم‌های ابری چندگانه (Multi-cloud) و هیبریدی استفاده می‌کنند؛ یکی از موارد مهم در بازار سیستم‌های محاسبات ابری، میزان ذخیره اطلاعات و دیتا روی بستر این سیستم هاست،هرچه میزان اطلاعات موجود در یک فضای ابری بیشتر باشد، مشتریان بیشتری می‌تواند جذب کند و درواقع این موضوع می‌تواند رمز موفقیت این سیستم‌ها باشد.به همین دلیل هم فروشندگان این فضاهای ابری همه تلاش خود رابه کار می‌گیرند تا کمپانی‌های کوچک و بزرگ را به سمت خود جذب کنند تا از پلتفرم آنها برای ذخیره هرگونه اطلاعاتی از دیتای آنالیز و تحقیقات گرفته تا دیتای شخصی را در این فضا ذخیره کنند. اما چه چیزی سبب تمایز سیستم‌های ابری با یکدیگر می‌شود؟ میزان استفاده از هوش مصنوعی، آنالیز داده‌ها، اینترنت اشیا از این دسته عوامل محسوب می‌شوند.
AWS: سیستم ابری آمازون در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از پیشتازان سیستم‌های ابری به شمار می‌رود. این سیستم از سال 2008 تاکنون زیرساخت‌های خود را ارائه داده و موفقیت‌های خوبی هم کسب کرده است. این سیستم ابری تاکنون درآمدزایی مناسبی هم داشته است.
: Azure مایکروسافت دومین سیستم محاسبات ابری برتر جهان محسوب می‌شود؛ استفاده از این فضای ابری بسیار کم هزینه است و در واقع Azure بخشی از cloud business یا تجارت ابری مایکروسافت به شمار می‌رود. کرونا یک موتور محرکه قوی برای سیستم ابری مایکروسافت بوده و این کمپانی برای پاسخ به نیاز کاربران خود در سال 2020 ظرفیت سیستم ابری اش را افزایش داد. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد: سیستم ابری این کمپانی درست در میانه تلاش‌ها برای تحول دیجیتال قرار دارد. ما تلاش دو ساله را در 2ماه انجام دادیم تا پاسخگوی نیاز کاربرانمان باشیم هر روز در کنار کاربرانمان بودیم تا در دورکاری، آموزش از راه دور، برپایی کنفرانس‌های از راه دور و... مشکلی پیش نیاید و زیرساخت‌ها در برابر افزایش این حجم کاری دوام بیاورند.
پلتفرم Google Cloud: سومین سیستم ابری با درآمد سالانه 11میلیارد دلار پلتفرم ابری گوگل است. این پلتفرم نیز در دوران کرونا با اپلیکیشن Google Meet و اتخاذ استراتژی‌هایی خاص برای مدیریت multi-cloud بسیار موفق عمل کرده است.
Alibaba Cloud: سیستم ابری علی بابا با درآمد سالانه 7میلیارد دلاری چهارمین سیستم ابری برتر جهان به شمار می‌رود؛ 59درصد از کمپانی‌های چینی از مشتریان سیستم ابری علی بابا به شمار می‌روند اما این بدان معنا نیست که سیستم ابری علی بابا تنها میزبان کمپانی‌های چینی است بلکه شرکت‌هایی از امریکا و اتحادیه اروپا بر بستر آن فعالیت دارند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستم های ابری سیستم ابری فضای ابری کمپانی ها سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ویندوز ریپورت، این مدل‌ها قادر خواهند بود پیش‌بینی‌های آب‌وهوای ۳۰ روزه را با دقت بیشتری ارائه دهند.

در حالی که «مایکروسافت استارت» به خاطر کارهای گذشته مورد تحسین قرار گرفته‌ است، به نظر می‌رسد که آنها روش خوب خود را همچنان ادامه می‌دهند.

به‌طور خاص، «آب‌وهوا از مایکروسافت استارت» با عنوان «دقیق‌ترین ارائه‌دهنده پیش‌بینی آب‌وهوای جهانی» شناخته شد. شرکت مانیتورینگ پیش‌بینی هواشناسی ForecastWatch که در ایالات متحده مستقر است، سال گذشته در ماه مارس این عنوان را به تیم «مایکروسافت استارت» اعطا کرد.

در سوم ماه مه ۲۰۲۴، مایکروسافت از طریق وبلاگ‌ بینگ اعلام کرد که تیم «استارت» مقاله‌ای در وب‌سایت ArXiv در مورد مدل جدید پیش‌بینی آب‌وهوای میان‌مدت منتشر کرده است.

مقاله منتشرشده توضیح می‌دهد که چگونه مدل‌های هواشناسی مبتنی بر هوش مصنوعی با جدیدترین مدل‌های مرکز اروپایی پیش‌بینی‌های میان‌مدت هواشناسی (ECMWF) مقایسه می‌شوند.

مایکروسافت در آخرین پست‌های وبلاگ بینگ خود می‌گوید که به جای استفاده از یک مدل هوش مصنوعی، ۵مدل آموزش‌دیده مختلف را ترکیب کرده است. این شامل سه معماری یادگیری عمیق دیگر می‌شود که پیش‌بینی یک ماهه آب‌وهوا را تضمین می‌کند.

این شرکت همچنین می‌افزاید که این مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند از چندین دهه داده‌های آب‌وهوایی بیاموزند تا الگوهای مربوطه را شناسایی کرده و پیش‌بینی‌های دقیقی از آب‌وهوا ارائه دهند.

مایکروسافت در ادامه در همین زمینه می‌افزاید: «این مدل‌های هوش مصنوعی تقریباً مانند مدل NWP عمل می کنند: با توجه به وضعیت کنونی جو در یک کره سه بعدی (عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، وضعیت جو را برای مدتی در آینده، به‌عنوان مثال یک ساعت، پیش‌بینی می‌کنند. سپس این پیش‌بینی را به مدل برمی‌گردانند تا دو ساعت بعد را پیش‌بینی کنند و به همین ترتیب.»

بیشتر بخوانید:

پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید

مدل‌های جدید هوش مصنوعی می‌توانند وضعیت آب‌وهوا را بسیار سریع‌تر پیش‌بینی کنند و با استفاده از یک پردازنده گرافیکی (GPU) تنها چند دقیقه زمان ببرند. این امر به مدل‌ها اجازه می‌دهد تا بسیار مکرر اجرا شوند و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از آب‌وهوا ارائه دهند.

مدل جدید پیش‌بینی آب‌وهوای هوش مصنوعی که توسط تیم استارت توسعه یافته است، می‌تواند خطاهای دمایی را به‌طور مؤثرتری اندازه‌گیری کند.

مایکروسافت می‌گوید که روش‌های اختصاصی اندازه‌گیری خطاهای دمای آنها تاکنون دقیق‌تر از روش‌هایی بوده است که توسط ECMWF استفاده می‌شود. آنها این مدل را برای پیش‌بینی آب‌وهوای ۳۰روزه به مدل‌سازی تیم مایکروسافت استارت خود اضافه خواهند کرد.

«مایکروسافت استارت» یکی از سرویس‌های مایکروسافت به‌شمار می‌آید که به نمایش اخبار روز دنیا، نتایج مسابقات ورزشی و وضعیت آب‌وهوا می‌پردازد.

کد خبر 849530 برچسب‌ها آب و هوا - جهان شرکت مایکروسافت هوش‌ مصنوعی اینترنت

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • ویل آسپری: ای جی استایلز سعی کرد مرا به رفتن به WWE متقاعد کند
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!