Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد، گزارش‌ها در خصوص تیراندازی به سمت تیم وابسته به این سازمان در اقلیم «تیگرای» توسط نیروهای اتیوپیایی را مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد، این سازمان در بالاترین سطح با دولت اتیوپی در خصوص گزارش‌های نگران کننده در مورد تیراندازی به سمت تیم وابسته به سازمان ملل در اقلیم تیگرای گفت‌وگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما با دولت فدرال اتیوپی در بالاترین سطح، برای بیان نگرانی خود و ممانعت از بروز هرگونه حوادث این چنینی در آینده گفت‌وگو می‌کنیم.

دوجاریک همچنین تصریح کرد، چهار عضو تیم سازمان ملل در حال ارزیابی راه‌ها در این منطقه برای تحویل کمک‌های انسان دوستانه بودند.

وی عنوان داشت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی عصر دوشنبه گفت‌وگو کرد.

پیشتر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود، دولت اتیوپی اذعان کرده که نیروهایش به تیم سازمان ملل در تیگرای تیراندازی کرده اند.

رضوان حسین، سخنگوی تیم کار دولتی ویژه بحران تیگرای تصریح کرده بود: کارمندان سازمان ملل دو ایست بازرسی را هدف گرفتند تا با خودروشان به مناطقی که نباید وارد آن شوند، بروند. زمانی که درصدد عبور از ایست بازرسی سوم بودند به آنها تیراندازی شد و بازداشت شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استفان دوجاریک اتیوپی سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت