Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره امضاء شد.

به گزارش ایمنا، رحیم محمدی در آئین امضای این تفاهم نامه با اشاره به انعقاد آن در چارچوب رویکردهای اساسی سازمان شامل حفظ محیط زیست و جلب رضایت شهروندان، اظهار کرد: بهداشت محیط فصل مشترک همکاری با دانشکده بهداشت است و اقدامات سازمان مدیریت پسماند در این حوزه بسیار اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو مجموعه مدیریت شهری بر شکل‌گیری ارتباط ساختارمند با دانشکده بهداشت به منظور تحقق اهداف مشترک تأکید زیادی دارد و علی رغم شرایط فعلی از نظر شیوع ویروس کرونا، بدون تعلل این تفاهم نامه امضا شده تا بتوانیم مطابق با مواد آن فعالیت‌های مثبتی در حوزه مدیریت پسماند، به انجام برسانیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه امضای تفاهم نامه آغاز رسمی همکاری مشترک جهت اجرای وظایف محوله و استفاده از ظرفیت‌های طرفین است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات مثبتی که در سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود پس از بهره برداری از پروژه‌های جدید می‌توان به نقطه امیدبخشی در حوزه‌های مختلف مرتبط با تبدیل مواد و تولید انرژی دست یافت که بر این مبنا شاهد کاهش حداکثری دفن پسماند، کاهش پسماند در مبدأ و اعتلای فرهنگی و رفتاری شهروندان در سطح شهر باشیم که همکاری دوجانبه با دانشکده بهداشت می‌تواند حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه اصفهان از جهت مدل مدیریت پسماندها و فعالیت‌های این حوزه در سطح خوبی نسبت به سایر شهرها در کشور قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه ذخیره خوبی از دانش و تجربه در این سازمان قرار دارد و تمایل ما برای برقراری ارتباط با دانشکده بهداشت در راستای تقویت کمی و کیفی این دانش و توسعه همکاری با دستگاه‌های مرتبط و ذی نفع است تا در کنار هم بتوانیم سطح مدیریت پسماند در شهر اصفهان را نسبت به وضعیت موجود ارتقا دهیم و به منافع مشترک در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار دست یابیم.

آمادگی کامل دانشکده بهداشت برای همکاری در زمینه‌های مختلف مدیریت پسماند

«محمدرضا مراثی» رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در آئین امضای تفاهم نامه همکاری میان این دانشکده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره، اظهار کرد: دیدگاه سازمان مدیریت پسماند نسبت به دانشگاه و تخصیص جایگاه ویژه برای فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی امیدوار کننده است و بر همین اساس دانشکده بهداشت آمادگی دارد تا در حد توان ظرفیت خود را برای فعالیت در حوزه مدیریت پسماند به کار بگیرد.

وی همکاری با سازمان مدیریت پسماند را یکی از شاخص ترین نمونه‌های ارتباط دانشگاه با صنعت عنوان کرد و افزود: صنعت مدیریت پسماند جزو علاقمندی ها و حوزه‌های مرتبط با فعالیت دانشکده بهداشت است و همان گونه که پیش از این در زمینه‌های فنی و پژوهشی وارد شده ایم، حوزه آموزش را هم در دستورکار قرار می‌دهیم تا در چارچوب مفاد این تفاهم نامه بتوانیم به ارتقای کیفی مدیریت پسماند در سطح شهر اصفهان دست یابیم.

در ادامه «کریم ابراهیم پور» رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست دانشکده بهداشت نیز با ابراز خرسندی نسبت به تهیه یک تفاهم نامه جامع و تخصصی برای شکل گیری همکاری‌های مشترک با سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز تحقیقات کاهش تولید پسماند در مبدأ است.

وی تاکید کرد: تجزیه ناپذیری برخی پسماندها و اثرات دراز مدت و خطرناک زیست محیطی و انسانی آن، این مجموعه را جهت اجرای برنامه‌های آموزشی و عملیاتی در حوزه کاهش پسماند ترغیب کرده و اکنون با استفاده از این تفاهم نامه می‌توان در این مسیر با سرعت بیشتری قدم برداشت.

کد خبر 460394

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهرداری اصفهان دانشکده طب ایرانی بهداشت محیط شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان مدیریت پسماند دانشکده بهداشت تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه